دانشگاه‌ها برای ریشه‌یابی و مقابله با آسیب‌های اجتماعی پای کار بیایند
دانشگاه‌ها برای ریشه‌یابی و مقابله با آسیب‌های اجتماعی پای کار بیایند

به گزارش تایسیز اذربایجان به نقل از فارس، رحیم شهرتی‌‌فر امروز در دهمین جلسه هیات اندیشه‌ورزان آذربایجان‌شرقی با محوریت تحقیر اجتماعی، آثار و پیامدها با حضور اعضای این هیات در دانشگاه تبریز برگزار شد، اظهار داشت: برای اینکه جامعه سالمی داشته باشیم، باید با ارائه راهکارهای علمی و عملیاتی برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی با توجه […]

به گزارش تایسیز اذربایجان به نقل از فارس، رحیم شهرتی‌‌فر امروز در دهمین جلسه هیات اندیشه‌ورزان آذربایجان‌شرقی با محوریت تحقیر اجتماعی، آثار و پیامدها با حضور اعضای این هیات در دانشگاه تبریز برگزار شد، اظهار داشت: برای اینکه جامعه سالمی داشته باشیم، باید با ارائه راهکارهای علمی و عملیاتی برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی با توجه به نیاز هر منطقه کار شود که در این راستا نقش دانشگاهیان تعیین‌کننده و تاثیرگذار است.

وی در بخش دیگر سخنان خود از اساتید و محققان دانشگاه‌های استان خواست با رصد و بررسی مسائل آسیب‌های اجتماعی موجود در استان، راهکار عملیاتی برای بیرون رفت و حل این مشکلات و کاهش این آسیب‌ها ارائه کنند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی در بخش دیگر سخنان خود ضمن ابراز خشنودی و تبریک انتخاب مجیدی به عنوان رئیس دانشگاه تبریز تصریح کرد: امید می‌رود این جلسه در طول تصدی وی نیز با حمایت بیشتر همچون گذشته با توان، قدرت و انگیزه بالا با بررسی موضوعات مختلف آسیب‌های اجتماعی ادامه داشته باشد.

رئیس دانشگاه تبریز نیز در این جلسه خاطرنشان ساخت: بعد از انقلاب یکی از مهم‌ترین دغدغه ما وجود برخی آسیب‌های اجتماعی از جمله مسائل اخلاقی و فرهنگی در جامعه بوده که این جلسات مبنای خوبی برای طرح و کنکاش به ویژه ارائه راهکارها برای کاهش این‌گونه مسائل و آسیب‌های اجتماعی است.

میررضا مجیدی در ادامه با اشاره به موضوع جلسه تحقیر اجتماعی، آثار و پیامدها افزود: برای حل این مشکل در جامعه باید فرهنگ‌سازی لازم از سوی متولیان امر، نهادها و دستگاه‌های ذی‌ربط از همان دوران ابتدایی برای افراد جامعه و خانواده‌ها آموزش‌های لازم صورت گیرد.

این گزارش حاکی است، در این نشست همچنین تحقیر اجتماعی، آثار و پیامدها از سوی فاطمه گلابی عضو هیات علمی دانشکده حقوق و علوم اجتماعی دانشگاه تبریز مورد کنکاش و بررسی قرار گرفت.

همچنین در این جلسه برخی اعضای شرکت‌کننده به ارائه دیدگاه‌ها و نکته نظرات خود  در خصوص تحقیر اجتماعی، آثار و پیامدها پرداختند.

جلسه هیات اندیشه‌ورز استان آذربایجان‌شرقی به همت معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تبریز و با مشارکت استانداری استان آذربایجان‌شرقی برگزار می‌شود.