دانشگاه آزاد ایلخچی پیشگام در توسعه هوشمندسازی صنعت
دانشگاه آزاد ایلخچی پیشگام در توسعه هوشمندسازی صنعت

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ایلخچی با اشاره به اهمیت ایجاد سراهای نوآوری در توسعه هوشمندسازی صنعت گفت: تنها راه برون رفت از مشکلات اقتصادی، حرکت به سمت اقتصاد دانش بنیان و کارهای جدید است که دانشگاه آزاد با پیگیری جدی به این موضوع ورود پیدا کرده است در این زمینه با توجه به سابقه رباتیک […]


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ایلخچی با اشاره به اهمیت ایجاد سراهای نوآوری در توسعه هوشمندسازی صنعت گفت: تنها راه برون رفت از مشکلات اقتصادی، حرکت به سمت اقتصاد دانش بنیان و کارهای جدید است که دانشگاه آزاد با پیگیری جدی به این موضوع ورود پیدا کرده است در این زمینه با توجه به سابقه رباتیک این دانشگاه، سرای نوآوری رباتیک و هوشمندسازی صنعتی به واحد ایلخچی داده شد.

دکتر حامد تقی پور امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه افزود: دانشگاه آزاد ایلخچی بیشتر با زمینه روباتیک و به خاطر دستاوردهایی که در عرصه‌های ملی و بین‌المللی و همچنین قراردادهای منعقد شده در این حوزه، شناخته شده است.
وی ادامه داد: یکی از اقدامات شاخص در این دانشگاه طراحی و ساخت یک ربات فوتبالیست انسان نما به نام آرتین است که این ربات در مسابقات ربوکاپ بین المللی سه مقام کسب کرده به طوری که این ربات مقام سوم در مسابقات ربوکاپ جهانی کشور آلمان، مقام سوم در مسابقات ربوکاپ ژاپن و مقام چهارم در مسابقات ربوکاپ کانادا را به خود اختصاص داده است.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ایلخچی گفت: در زمینه ربات‌های پرنده چندین مقام در مسابقات ملی و بین المللی کسب کرده ایم.
تقی پور با بیان این که دانشگاه آزاد ایلخچی جزو اولین واحدهای اخذ مجوز تاسیس مرکز رشد است، افزود: این مرکز بستری برای حمایت از پژوهشگران جوان است که علاوه بر تامین امکانات تا جایی که بتوانیم تسهیلات اعطا می کنیم تا پژوهش های دانشجویان تکمیل شود.
وی با اشاره حضور فعال و موثر دانشگاه آزاد ایلخچی در نمایشگاه ربع رشیدی اظهار کرد: چهار دوره است که مدیریت زون الکترونیک به دانشگاه ایلخچی داده می شود.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ایلخچی از تاسیس نخستین مرکز تحقیقات ترمز در دانشگاه آزاد ایلخچی خبر داد و گفت: به جرات می‌توان گفت این مرکز، اولین مرکز تحقیقات ترمز کشور است.
تقی پور ادامه داد: در حال گسترش فعالیت در زمینه توسعه مرکز تحقیقات ترمز و حمل و نقل هوشمند هستیم و اقدامات مورد نیاز در این خصوص در حال انجام است.
وی افزود: به همت دانشگاه آزاد ایلخچی دو دوره کنفرانس ملی رباتیک و مکاترونیک برگزار شده و پاییز امسال نیز دوره سوم برگزار خواهد شد.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ایلخچی اضافه کرد: سال گذشته در نمایشگاه ربع رشیدی فستیوال دانش آموزی در حوزه هوا و فضا، هوش مصنوعی و رباتیک پیشنهاد شد که امسال این فستیوال با مدیریت این دانشگاه اجرا خواهد شد.
تقی پور با اشاره به پیشرفت علم در حوزه رباتیک و پروژه های اجرا شده دانشگاه آزاد ایلخچی در این حوزه ها گفت: پروژه طراحی و ساخت هگزا کوپتر آتش نشانی، پروژه جعبه فرمان برق، پروژه ربات جوش کار و دستگاه تولید ماشین آلات‌ کشاورزی تنها بخش کوچکی از فعالیت های این دانشگاه است.
وی با تاکید بر اهمیت حمایت از پژوهشگران اظهار کرد: امسال بیش از دو میلیارد تومان از محل تسهیلات تبصره ۱۶ برای پژوهشگران مرکز رشد جذب شده است.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ایلخچی گفت: بیش از ۲۰۰ عنوان مقالات آی اس آی در این دانشگاه وجود دارد که از لحاظ علم‌سنجی رتبه چهارم در استان را در اختیار داریم.
تقی پور افزود: طرح پویش یکی از طرح های تاثیرگذار در حوزه صنعت است در این طرح قراردادی با صنایع بسته‌ می شود تا دانشجویان، دوره کارآموزی خود را در صنایع بگذرانند که علاوه بر پرداخت شهریه دانشجویان از سوی صنایع، دانشجویان از لحاظ جذب در اولویت این شرکت‌ها قرار می‌گیرند.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ایلخچی همچنین ادامه داد: در طرح پایش نیز نیازهای صنعت جمع آوری و پژوهش ها تقاضا محور می شود.
وی افزود: با توجه به اخذ مجوز از سوی سازمان فنی و حرفه‌ای علاوه بر مدرک تحصیلی، یک مجوز مهارت نیز به دانشجویان ارائه می شود تا زمانی که وارد صنعت شدند بتوانند در این حوزه مفید باشند.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ایلخچی با بیان این که در حال حاضر هزار و ۵۰۰ دانشجو در رشته های مختلف در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند، گفت: برای بیش از ۷۰ رشته تحصیلی در رشته های علوم انسانی و فنی و مهندسی مانند حقوق، حسابداری، برق، مکانیک، کامپیوتر و معماری در مقاطع کاردانی، کارشناسی ناپیوسته و کارشناسی ارشد دانشجو پذیرفته می شود.
تقی پور ادامه داد: در مقطع ارشد در ۶ رشته مهندسی برق، تربیت بدنی، مکانیک، مکاترونیک، حقوق و حسابداری دانشجو می‌پذیریم.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ایلخچی گفت: در سال های اخیر در تمام دانشگاه ها جذب تعداد دانشجویان روند نزولی داشته ولی خوشبختانه در یکی دو سال گذشته این روند نزولی متوقف شده و حتی سال گذشته در جذب دانشجو ۱۳ درصد افزایش داشتیم.
وی با اشاره به قابلیت دانشگاه آزاد در امکان تحصیل دانشجویان در دو رشته به صورت همزمان افزود: یکی از مشکلات مهم در جامعه مسائل اقتصادی است که در حال حاضر شهریه پایین دانشگاه آزاد نسبت به سایر دانشگاه ها یکی از مزیت های مهم این دانشگاه است.