دانشگاه تبریز در بین دانشگاه‌های جامع رتبه پنجم را کسب کرده است
دانشگاه تبریز در بین دانشگاه‌های جامع رتبه پنجم را کسب کرده است

به گزارش تایسیز اذربایجان، محمدرضا پورمحمدی پیش از ظهر امروز در بزرگداشت هشتمین سده آموزش عالی در تبریز و هفتادمین سال تاسیس دانشگاه تبریز در تالار وحدت اظهار کرد: تبریز شهر علامه‌ها، آزادی و آزادیخواهی، شهدای محراب، علم و فرزانگی همچنین شهریار سخن است. وی با بیان اینکه دانشگاه تبریز با عمر بیش از هفتادسالگی بر […]

به گزارش تایسیز اذربایجان، محمدرضا پورمحمدی پیش از ظهر امروز در بزرگداشت هشتمین سده آموزش عالی در تبریز و هفتادمین سال تاسیس دانشگاه تبریز در تالار وحدت اظهار کرد: تبریز شهر علامه‌ها، آزادی و آزادیخواهی، شهدای محراب، علم و فرزانگی همچنین شهریار سخن است.

وی با بیان اینکه دانشگاه تبریز با عمر بیش از هفتادسالگی بر تارک ایران اسلامی درخشیده است، گفت: مجوز تاسیس دانشگاه به سال ۱۳۲۴ بوده ولی پذیرش دانشجو به سال ۱۳۲۶ برمی‌گردد و خوشحالیم هفتادمین سالگی متقارن با تبریز ۲۰۱۸ شد.

رئیس دانشگاه تبریز افزود: نزدیک به ۷۰۰ سال پیش مجتمع آموزشی ربع رشیدی شکل گرفت که ۴۰۰ هزار عنوان کتاب چاپی در آن وجود داشت و یک دانشگاه بین‌المللی و کارآفرین بود که ما تازه به این نتیجه رسیدیم که چنین دانشگاهی باید ایجاد شود.

وی افزود: افتخار می‌کنیم که مقام معظم رهبری آذربایجان را سر ایران نامیده است.

پورمحمدی با تاکید به رشد علم و فناوری در کشور گفت: ما در این زمینه مقام اول را در منطقه کسب کردیم که چنین نتایجی حاصل دانشگاه‌های برتر از جمله تهران و تبریز است.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه در بین دانشگاه‌های جامع رتبه پنجم را کسب کرده است، گفت: در گزارش رویترز، دانشگاه تبریز جزو دانشگاه‌های موثر بوده و کاندیدای ارتقا نیز شده است.

پورمحمدی تصریح کرد: از تمام تلاشگران عرصه علم و تحقیق قدردانی کرده که در حال حاضر در این جمع هستند.