دانش‌آموزان صاحب کارت هوشمند می‌شوند
دانش‌آموزان صاحب کارت هوشمند می‌شوند

به گزارش تایسیز اذربایجان به نقل از فارس ، عبدالرسول عمادی صبح امروز در گردهمایی روسای ادارات سنجش استان‌های سراسر کشور در مجتمع تفریحی و فرهنگی فرهنگیان تبریز اظهار کرد: ادعیه و دعاهای قرآنی یک نظام آموزشی برای همگان بوده، که راه و رسم صحبت کردن با خداوند را یاد می‌دهد. وی افزود: ادعیه‌ها برگرفته از […]

به گزارش تایسیز اذربایجان به نقل از فارس ، عبدالرسول عمادی صبح امروز در گردهمایی روسای ادارات سنجش استان‌های سراسر کشور در مجتمع تفریحی و فرهنگی فرهنگیان تبریز اظهار کرد: ادعیه و دعاهای قرآنی یک نظام آموزشی برای همگان بوده، که راه و رسم صحبت کردن با خداوند را یاد می‌دهد.

وی افزود: ادعیه‌ها برگرفته از شرح و تفصیل قرآن بوده که توسط معصومین(ع) به ما منتقل شده است.

رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه بشر قبل از دعاهای قرآن، دعا کردن بلد نبود و این یک آموزه الهی بوده که راه دعا کردن را به ما یاد داده است، گفت: وقتی از خداوند می‌خواهیم ما را به صالحین ملحق کن، یعنی تلاش خود را خواهم کرد تا یک انسان خوبی شوم و این همان دعا کردن است.

وی خاطرنشان کرد: ما در جامعه انسانی حتی با احتمال خطا می‌توانیم کسی را مجازات کنیم در حالی که قرآن می‌فرمایید برای آنانی که گمراه هستند نیز دعای بخشش کنید که مورد بخشش خداوند قرار گیرند.

مهر بطلان به نشرکنندگان اکاذیب به امتحانات آموزش و پرورش زده‌ایم 

سرپرست معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش‌ و پرورش با قدردانی از زحمات بخش سنجش در چند سال اخیر، تصریح کرد: تبدیل ارسال دستی سووالات به ارسال الکترونیکی یکی از مسائل مهمی بوده که امسال در بخش سنجش با موفقیت انجام گرفت.

وی ادامه داد: روزی که اولین ارسال الکترونیکی انجام گرفت، بنده برق موفقیت را در چشم همکارانم مشاهده کردم.

معاون وزیر آموزش و پرورش با تاکید به اینکه همه ساله با موضوع افشای سووالات مواجه شده که از طریق فضای مجازی منتشر می‌شد و بازتاب منفی را در فضای عمومی به دنبال داشت، توضیح داد: این موضوع به حیثیت آموزش و پرورش بستگی داشت و با موضوع الکترونیکی شدن ارسال سووالات توانستیم به این اکاذیب مُهر بطلان بزنیم.

وی خاطرنشان کرد: در پنج ساله اخیر کارها بزرگ و مهمی در سنجش کشور انجام گرفته که در چند بخش استانداردسازی اصولی انجام شده است.

عمادی با بیان اینکه از موارد شکست یک مدیر، خروج از استاندارد‌سازی است، گفت: چرا که یک مدیر باید بتواند استانداردسازی ایجاد کند.

وی ابراز کرد:  برای نمونه آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی چندین سال است که استاندارد خانه‌های معلم را بالا برده است و این بیانگر این بوده که ناتوانی مدیر در ایجاد استاندارد از عدم توانایی خود مدیر است که باید آن مدیر برکنار شود.

رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه در سنجش، استاندارد کارهایمان بسیار قدیمی بود، تصریح کرد:  ارسال سووال، اعلام نتیجه و تصحیح و کارنامه با استاندارد قدیمی روبه‌رو بود و این عدم استانداردسازی باعث سوءاستفاده‌های زیادی شده می‌شد.

وی ادامه داد: سامانه امین برای فرآیند فارغ‌التحصیل، سامانه فاینال برای ضبط نمرات سامانه، تصحیح الکترونیکی، سامانه ارسال سووال از جمله اقدامات استانداردسازی است که در یک کار انقلابی ضربتی انجام گرفت.

معاون وزیر آموزش و پرورش با تاکید به اینکه  دغدغه دیگر ما، طراحی سووالات است چرا که این موضوع هنوز  قدیمی است، گفت: فعلا این موضوع متکی به تجربه دبیران است که برای این منظور نیز راه‌کارهایی ارائه شده ولی همچنان مشکل باقی مانده است.

وی متذکر شد: برای حل مشکل طراحی سووال به دنبال قرنطینه طراحی سووال برای رسیدن به یک  ارزشیابی مطلوب هستیم.

دانش آموزان صاحب کارت هوشمند می‌شوند

عمادی بیان داشت: به دنبال ایجاد یک کارت هوشمند دانش‌آموزی هستیم تا یک فرد از زمان ثبت‌نام در کلاس اول ابتدایی تا زمان فارغ‌التحصیلی یک مدرک جامع داشته و تمام مستندات آنها ثبت شود زیرا نباید فقط نمرات دیپلم درج شود بلکه یک کارنامه الکترونیکی باید شامل  همه نمرات از نقاشی و املای کلاس اول گرفته  تا نمرات دیپلم در آن قید شود.

وی تصریح کرد: اگر ارزشیابی توصیفی را خوب عمل کنیم و مستندات ارزشیابی به خوبی ثبت شود باید ماندگاری هم به دنبال داشته باشد چراکه گذشت آن زمانی که برگه امتحانی را باد می‌برد.

عمادی بهره‌برداری از داده‌های سامانه فاینال را از دیگر دستاوردهای سنجش برشمرد و گفت: این یک موضوع با  اهمیت زیادی بود که تداوم آن در داده‌های مربوط به ارزشیابی مقاطع پایانی نیز باید انجام گیرد.

وی خاطرنشان کرد: اگر بحث تحلیل نتایج جدی گرفته شود به دنبال آن، حل مشکلات و نواقص نیز انجام می‌گیرد.

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه مرکز سنجش به یک استاندارد عالی رسیده است، گفت: البته زمزمه‌هایی مبنی بر اداره کل شدن این مرکز وجود داشت ولی باید گفت که هر احتمالی در وزارت محتمل است ولی تغییر وضعیت اداره‌کل مطرح نیست.

وی افزود: البته ادغام بخش تضمین کیفیت به مرکز سنجش مطرح است ولی موضوعی مبنی بر کوچک شدن مرکز سنجش وجود ندارد و ما همچنان زیر نظر وزیر با قوت کار خود را انجام می‌دهیم.

عمادی اذعان داشت: خدا را شاکریم که در دستگاه تعلیم و تربیت کار می‌کنیم و اگر هر گونه بی‌مهری به این مجموعه شود بازهم ما می‌دانیم که در چه گوهری فعالیت می‌کنیم.