درخواست حزب اعتمادملی برای رفع حصر مهدی کروبی، میرحسین موسوی و زهرا رهنورد
درخواست حزب اعتمادملی برای رفع حصر مهدی کروبی، میرحسین موسوی و زهرا رهنورد

نامه‌ به رئیس قوه قضاییه:درخواست حزب اعتمادملی برای رفع حصر مهدی کروبی، میرحسین موسوی و زهرا رهنورد 🔹حزب اعتمادملی در نامه‌ای به سیدابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضاییه خواستار رفع حصر ۱۰ ساله مهدی کروبی، زهرا رهنورد و میرحسین موسوی شد. متن نامه: حضرت آیت الله جناب آقای سید ابراهیم رئیسیرییس محترم قوه قضائیهباسلام و احترام؛ […]

نامه‌ به رئیس قوه قضاییه:درخواست حزب اعتمادملی برای رفع حصر مهدی کروبی، میرحسین موسوی و زهرا رهنورد

🔹حزب اعتمادملی در نامه‌ای به سیدابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضاییه خواستار رفع حصر ۱۰ ساله مهدی کروبی، زهرا رهنورد و میرحسین موسوی شد.

متن نامه:

حضرت آیت الله جناب آقای سید ابراهیم رئیسی
رییس محترم قوه قضائیه
باسلام و احترام؛

🔹مستحضرید حضرت آیت الله مهدی کروبی دبیر کل محترم حزب اعتماد ملی پس از انتخابات ریاست جمهوری ۱۳۸۸ و از بهمن ماه/۱۳۸۹ ودر پی یک تصمیم نانوشته در حصر خانگی بسر می برند ؛ پس از رخداد حادثه و آسیب جسمانی اخیر پیش آمده برای ایشان ؛ حزب اعتماد ملی بر آن شد که طی این نامه بصورت مختصر مراتب ذیل را به استحضار برساند:

▫️۱) حصر مجازات است و حسب اصول ۳۲ ؛۳۳و ۳۴قانون اساسی و اصل تفکیک قوا اعمال مجازات از صلاحیت های قوه قضائیه است و مرجع دیگری در این خصوص صلاحیت ندارد.

▫️۲) با گذشت قریب به یک دهه اعمال مجازات حصر خانگی ؛همواره تقاضای حداقلی آیت الله کروبی محاکمه علنی توسط دادگاه صلاحیتدار بوده است.

▫️۳) زیبنده و شایسته نظام قضایی جمهوری اسلامی ایران نیست ؛که مجازاتی بر شهروندان بدون رسیدگی قضایی و صدور حکم توسط محکمه صلاحیتدار اعمال گردد.

🔹جناب آقای کروبی با گذشت ۸۳ سال سن ایام کهنسالی عمر خود را با مشقت تحمیلی و در حصر خانگی ومحرومیت از بدیهیات زندگی عادی و حال نامساعد جسمی سپری می نماید؛ در طول یک ماه اخیر بدلیل فشارهای ناشی از این حصر با افت شدید فشار خون(۵/۵ درجه) و پوکی استخوان مواجه گشته که بر اثر عدم تعادل جسمانی ناشی از آن دچار شکستگی استخوان دست گردیده و هم اکنون با سختی ایام را سپری می نماید.

🔹تصور این شرایط در مورد آیت الله کروبی با آن سابقه ی مبارزاتی درخشان و سالها زندان در دوران مبارزه برای ‌پیروزی نهضت امام خمینی برای همه دوستداران عدالت و آزادی دردناک است و دل همه دلسوزان انقلاب اسلامی و آزادگان را به درد می آورد.

🔹نیک می دانید که این وضعیت در خصوص جناب آقای مهندس میرحسین موسوی و همسر بزرگوارشان سرکار خانم دکتر زهرا رهنورد نیز جاری و ساری است

🔹بنا بر این انتظار می رفت که این معضل از همان آغازدوره مسئولیت جنابعالی بر قوه قضاییه حل و فصل می گردید که اینگونه نشد.

🔹اکنون امید و انتظار این است با توجه به اهمیت و حساسیت موضوع ؛ پیگیری قانونی و مصلحانه امر در دستور کار حضرتعالی و دستگاه قضایی کشور قرار گیرد و حصرآیت الله مهدی کروبی و همچنین مهندس میر حسین موسوی و همسر گرامی اش خانم دکتر زهرا رهنورد که از مواریث دوران مدیریت قضایی قبل بوده در دوره مدیریت جدید خاتمه یافته و این قفل سیاه با کلید جنابعالی گشایش یابد./ اعتمادآنلاین

https://telegram.me/hamshahriazarbayjansharghi