درفشی:شرکت پتروشیمی تبریز پیشرو در حفظ محیط زیست
درفشی:شرکت پتروشیمی تبریز پیشرو در حفظ محیط زیست

شرکت پتروشیمی تبریز پیشرو در حفظ محیط زیست مدیر عامل شرکت پتروشیمی تبریز گفت: شرکت پتروشیمی تبریز در سال های گذشته همواره در ایفای مسئولیت های اجتماعی به ویژه حفظ محیط زیست پیشرو بوده که اخذ عنوان صنعت سبز در چند سال گذشته مهر تائیدی بر این ادعا بوده است.به گزارش تایسیز نیوز سیاوش درفشی […]

شرکت پتروشیمی تبریز پیشرو در حفظ محیط زیست


مدیر عامل شرکت پتروشیمی تبریز گفت: شرکت پتروشیمی تبریز در سال های گذشته همواره در ایفای مسئولیت های اجتماعی به ویژه حفظ محیط زیست پیشرو بوده که اخذ عنوان صنعت سبز در چند سال گذشته مهر تائیدی بر این ادعا بوده است.
به گزارش تایسیز نیوز سیاوش درفشی در مراسم بهره برداری از اولین سیستم تصفیه خانه کاملا بسته کشور افزود: شرکت پتروشیمی تبریز با احترام به تمام ذینفعان به ویژه همسایگان با برداشتن گام هایی فراتر از استانداردهای زیست محیطی به منظور مسئولیت های اجتماعی پس از طراحی، ساخت، نصب و بهره برداری موفقیت آمیز از پروژه های امحا گازهای VOC واحدABS به روش RTO، به اجرای طراحی ساخت و نصب دومین پروژه مهم زیست محیطی با همین شیوه با عنوان پوشش گذاری حوضچه های واحد پساب و امحا گازهای VOCبرای اولین بار در کشور اقدام کرده است.
وی با بیان این که بهره برداری از این پروژه بزرگ برگ زرینی بر سبزینگی این شرکت است، تاکید کرد: انجام اقدامات داوطلبانه به منظور حفظ محیط زیست و صنعت سبز و حذف بوهای نامطبوع متصاعد از حوضچه های روباز سیستم تصفیه خانه مرکزی از جمله اهداف این پروژه است.
مدیر عامل شرکت پتروشیمی تبریز اظهار کرد: شرکت پتروشیمی تبریز همواره به توسعه پایدار می اندیشد و در کنار توسعه و اشتغالزایی به مسئولیت های اجتماعی و محیط زیست فراتر از استاندار ملی عمل می کند.
درفشی با اشاره به اهمیت اجرای پروژه پوشش گذاری و امحا گازهایVOC حوضچه های واحد تصفیه پساب در سیستم RTO گفت: در این پروژه ابتدا سطوح کلیه حوضچه ها و تجهیزات روباز با استفاده از ورق های آلومینیومی مخصوص پوشانده شده و جریان گازهای حاوی VOC به وسیله شبکه لوله کشی از جنس GRP از سطوح حوضچه ها توسط مکنده ها مکش و جمع آوری شده و به سیستم RTO هدایت و در آنجا سوزانده می شوند.
وی ادامه داد: سیستم های اکسید کننده با قابلیت بازیافت حرارتی RTO شامل چند محفظه احتراق است که این محفظه ها از سرامیک های متخلخل انباشته شده است.
مدیر عامل شرکت پتروشیمی تبریز با بیان این که اولین شرکتی هستیم که قبل از قانونی شدن، سیستم های پایش اندازه گیری آنلاین در شرکت ایجاد کرده ایم، تاکید کرد: سیستم های پایش اندازه گیری آنلاین در داخل شرکت و در اداره کل حفاظت محیط زیست استان رصد می شود.
درفشی گفت: انتقال پساب خروجی تصفیه خانه به پتروشیمی تبریز و تصفیه مجدد آن برای استفاده مصارف صنعتی به میزان ۵ میلیون نرمال متر مکعب در سال با هزینه ثابت ۴۱۴ میلیارد ریال و سرمایه گذاری ۵۶۳ میلیارد ریال پروژه بی نظیری است که در آینده اجرا خواهد شد.
مدیر عامل شرکت پتروشیمی تبریز به اجرای پروژه تولید انواع پلی اتلین های زیست تخریب پذیر اشاره کرد و افزود: پروژه تولید انواع پلی اتلین های زیست تخریب پذیر در طرح آتی واحد جدید پلی اتیلن سنگین به میزان ۳۱۰ هزار تن در سال از جمله پروژه های شاخص این شرکت است که با اجرای این پروژه محصولات به گونه ای طراحی خواهد شد که در محیط بعد از ۲۰ سال تخریب شود و از بین برود.