دریاچه ارومیه را باور کنیم/ ستاد احیای دریاچه را باید از ادارات بگیرند
دریاچه ارومیه را باور کنیم/ ستاد احیای دریاچه را باید از ادارات بگیرند

به گزارش تایسیز اذربایجان شهاب‌الدین بیمقدار پیش از ظهر امروز در نشست شورای فرهنگی و اجتماعی ستاد احیای دریاچه ارومیه آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه ۲۱ هزار هکتار بعد از تاسیس ستاد احیای دریاچه ارومیه از آب استفاده کرده و به کشت‌های قبلی اضافه کرده‌اند، در صورتی که قرار بود در ۶۰۰ هزار هکتار ۴۰ درصد صرفه […]

به گزارش تایسیز اذربایجان شهاب‌الدین بیمقدار پیش از ظهر امروز در نشست شورای فرهنگی و اجتماعی ستاد احیای دریاچه ارومیه آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه ۲۱ هزار هکتار بعد از تاسیس ستاد احیای دریاچه ارومیه از آب استفاده کرده و به کشت‌های قبلی اضافه کرده‌اند، در صورتی که قرار بود در ۶۰۰ هزار هکتار ۴۰ درصد صرفه جویی شود، اظهار داشت: اشکال کار نمی‌دانم کجاست، طی مکاتبه‌ای که با وزیر نیرو داشتیم، گفتند تقصیر را گردن دیگران می‌اندازیم، اما من به خودشان هم گفتم آب در اختیار شماست، ندهید شما آب می‌دهید.

وی با بیان اینکه دریاچه ارومیه را باور کنیم، افزود: مشکل ما این است که در اداره نشستیم و جملات را خوب پر می‌کنیم، اما نتیجه کار چیست.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اهمیت تغییر الگوی کشت برای کاهش مصرف آب، گفت: همه عادت کردند سیب بکارند بعد سیب بماند دستشان و بعد از آن به نماینده‌ها فشار بیاورند که سیب ما در کنار خیابان‌ها مانده است.

وی ادامه داد: برای حل مشکل و احیای دریاچه سمن‌ها باید پای کار بیایند، باید گزارش‌ها را در این خصوص تهیه و ارائه کنند و در کنار نمایندگان مردم باشند تا آنها پیگیری کنند.

بیمقدار با بیان اینکه متاسفانه همه تقصیر را می‌اندازند گردن یکدیگر ادامه داد: ستاد احیای دریاچه را باید از ادارات بگیرند، باید جایی باشد که بتواند با قدرت کار کند و از مصرف آب پیشگیری کرده و با متخلفان برخورد کند.

وی اضافه کرد: آذربایجان‌شرقی در خصوص تثبیت ریزگردها اقدامات خوبی انجام داده است، پس اگر بخواهیم می‌شود، خشک شدن دریاچه ارومیه و از بین رفتن تبریز بدون دریاچه را باور کنیم، آذربایجان‌شرقی بیشترین آسیب را از خشک دریاچه ارومیه می‌بینند این در حالی است که همچنان در آذربایجان‌غربی با آبیاری غرقابی چغندر می‌کارند.