در آستانه حضور ریاست جمهوری در استان آقای وزیر به داد آزادراه تبریز مرند برسید
در آستانه حضور ریاست جمهوری در استان آقای وزیر به داد آزادراه تبریز مرند برسید

فرزاد ملازاده در آستانه حضور ریاست جمهوری در استان آقای وزیر به داد آزادراه تبریز مرند برسید همیشه پروژه های راهسازی جزو ملزومات پیشرفت و سامان گرفتن بیشتر شهرها و همچنین عامل کاهش باز ترافیکی و در نتیجه کاهش تصادفات و پایین آمدن آمار مرگ و میر شهروندانشان خواهد شد.همین موضوع کافی است که دریابیم […]

فرزاد ملازاده

در آستانه حضور ریاست جمهوری در استان آقای وزیر به داد آزادراه تبریز مرند برسید

همیشه پروژه های راهسازی جزو ملزومات پیشرفت و سامان گرفتن بیشتر شهرها و همچنین عامل کاهش باز ترافیکی و در نتیجه کاهش تصادفات و پایین آمدن آمار مرگ و میر شهروندانشان خواهد شد.همین موضوع کافی است که دریابیم پروژه های راهسازی باید در سریعترین زمان ممکن و با کیفیتی مطلوب به سرانجام و سرمنزل مقصود برسند.

اما در عمل متاسفانه تا به امروز در هیچ یک از دولت ها پروژه های راهسازی مورد توجه قرار نگرفته است و اکثر پروژه های اجرایی یا به خاطر عدم توانایی پیمانکار در اجرای پروژه یا بخاطر عدم تخصیص به موقع بودجه مدت زیادی را پروژه در کما به سر برده است.

یکی از پروژه های فوق الذکر پروژه آزاد راه تبریز _مرند است که اجرای آن به یک شرکت غیر بومی در استان سپرده شده است.

این شرکت غیر بومی بدون توجه به ضروریت اجرای این پروژه با بهانه های واهی اقدام به تعطیلی این پروژه نموده است.

موضوع از این قرار است که در آستانه سفر ریاست جمهوری به استان گزارشی منتشر شده است که بنا به این گزارش این پروژه پیشرفتی در حدود ۷۸ درصد داشته است.

اما برخلاف این گزارش منتشر شده نه تنها این پروژه چنین پیشرفتی نداشته است بلکه علی‌رغم حمایت های همه جانبه مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیر بناهای حمل و نقل کشور این شرکت در نامه ای به آقای خادمی در تاریخ ۱۴۰۱/۱۰/۲۸ بخاطر عدم دریافت به موقع مطالبات توقف کامل پروژه آزاد راه را اعلام نموده است.

این در حالی است که تا تاریخ فوق الذکر این شرکت مبالغ بالاتری از میزان اجرای پروژه دریافت کرده است.

این شرکت غیر بومی که از قضای روزگار همشهری  آقای معاون هم می باشد بدون توجه به حساسیت ها و نیاز استان به این  پروژه به راحتی و به طور کامل اقدام به توقف پروژه نموده است.

اما نکته مهمتر اینجاست در حالی که پروژه متوقف شده است زیر حمایت های معاون وزیر این شرکت در یک ماه گذشته مقدار ۵ هزار تن قیر دولتی دریافت کرده است.

چه کسانی پشت حمایت از این شرکت ها هستند چرا معاون وزیر آقای خادمی تاکنون هیچ واکنشی نسبت به وضعیت این پروژه نشان نداده است.

آیا نهاد های نظارتی اطلاعاتی از وضعیت این پروژه دارند؟آیا وزیر محترم از فعالیت ها و حمایت های صورت گرفته توسط برخی نسبت به این شرکت خبر دارند؟

آقای وزیر این بی توجهی بازی با جان مردم عزیز استان است.

از جنابعالی انتظار می رود فورا به این موضوع ورود و پیگیر تخلفات صورت گرفته باشید.در روزهای آینده باید به انتظار بنشینیم و ببینیم که آیا زور وزیر محترم به متخلفین این پروژه خواهد رسید یانه؟