در استان آذربایجان شرقی؛ شرکت ۳۳۶ شطرنج باز دانش آموز در مسابقات آنلاین
در استان آذربایجان شرقی؛ شرکت ۳۳۶ شطرنج باز دانش آموز در مسابقات آنلاین

در استان آذربایجان شرقی؛شرکت ۳۳۶ شطرنج باز دانش آموز در مسابقات آنلاین دوازدهمین دوره مسابقه شطرنج آنلاین دانش آموزان آذربایجان شرقی با حضور ۳۳۶ شطرنج باز همراه بود.به گزارش خبرنگار مهر، از زمان شیوع ویروس کرونا، شطرنج با توجه به پتانسیل فعالیت در فضای مجازی در زمره ورزش هایی قرار گرفته که می تواند در […]

در استان آذربایجان شرقی؛
شرکت ۳۳۶ شطرنج باز دانش آموز در مسابقات آنلاین

دوازدهمین دوره مسابقه شطرنج آنلاین دانش آموزان آذربایجان شرقی با حضور ۳۳۶ شطرنج باز همراه بود.
به گزارش خبرنگار مهر، از زمان شیوع ویروس کرونا، شطرنج با توجه به پتانسیل فعالیت در فضای مجازی در زمره ورزش هایی قرار گرفته که می تواند در مسیر توسعه قرار گیرد.
مسابقات آنلاین شطرنج دانش آموزی آذربایجان شرقی از ۳ ماه پیش با همکاری هیأت شطرنج آذربایجان شرقی و انجمن دانش آموزان سازمان آموزش و پرورش آغاز گردید و در آخرین دوره مسابقات با توجه به روند صعودی شرکت کنندگان، تعداد دانش آموزان حاضر در آن به ۳۳۶ شطرنج باز افزایش پیدا کرده است.
گفتنی است آمار دانش آموزان شرکت کننده در این مسابقه از زمان شیوع کرونا و در سطح کشور به بالاترین میزان مشارکت رسیده است.
نائب رئیس هیأت شطرنج استان در همین راستا عنوان کرد: شطرنج، یک ورزش فکری کم هزینه است که طبعات مثبت آن برای بازیکنان بسیار فراتر از چیزی است که در سطح عمومی جامعه شناخته شده است و در تلاش هستیم تا با بستر سازی مناسب و همگانی کردن این بازی فکری در فضای مجازی و در راستای شعار در خانه بمانیم گامی موثر برداریم.
هانیه میرزاپور افزود: در سال های نه چندان دور در اغلب خانه ها شطرنج بازی می شد و این ورزش فکری در جمع خانواده های ایرانی جایگاه مناسبی داشت اما مدتی است که فراموش شده، هیأت شطرنج استان سعی دارد شطرنج را به پارک ها، مدارس و درون خانواده ها بازگردانده تا با همان جذابیت قبلی ادامه پیدا کند.
نفرات مقام آور دوازدهمین دوره شطرنج آنلاین دانش آموزی استان به شرح زیر است:
۱- حامد فتحی از تبریز
۲- حسن شهر آزاد از تبریز
۳- رضا نصرتی زاده از تبریز
۴- طاها سالاریان از تبریز
۵- مهیار محمدی آذر از مراغه