مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی از آغاز دوره های آموزشی مهارتی برای سربازان استان در قالب طرح سرباز ماهر خبرداد و گفت: در این راستا ۲ هزار سرباز تحت آموزش مهارتی قرار خواهند گرفت. حبیب ستوده نژاد با اعلام این خبر افزود: براساس تفاهم نامه ای که بین ستاد کل نیروهای مسلح و وزارت […]

مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی از آغاز دوره های آموزشی مهارتی برای سربازان استان در قالب طرح سرباز ماهر خبرداد و گفت: در این راستا ۲ هزار سرباز تحت آموزش مهارتی قرار خواهند گرفت.

حبیب ستوده نژاد با اعلام این خبر افزود: براساس تفاهم نامه ای که بین ستاد کل نیروهای مسلح و وزارت ورزش و جوانان با عنوان طرح «سرباز ماهر» منعقد شده است، سربازان حاضر در پادگان های آموزشی قدر هادی شهر، ۰۳ عجب شیر و قدس سعیدآباد تحت آموزش های مهارتی قرار می گیرند.

وی در رابطه با محتوای مباحث آموزشی این دوره ها گفت: در این دوره ها، مهارت های زندگی، اشتغال و کارآفرینی با محتوای آموزشی از سوی مدرسان دارای مجوز، آموزش داده خواهد شد و جهاد دانشگاهی نیز گواهی نامه حضور در دوره ها را صادر می کند.

ستوده نژاد اضافه کرد: معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان با جدیت تمام، پیگیر موضوع آموزش سربازان استان بوده و در راستای این تفاهم نامه که نقطه عطفی در خدمت رسانی به جوانان است برنامه ریزی های لازم را انجام خواهد داد.
ستاد ساماندهی امور جوانان استان، کارکرد ستادی برای پیگیری امور مختلف و متعدد وابسته به جوانان را طبق قانون به عهده دارد.

طرح سرباز ماهر یا طرح ملی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح، راهکاری جدید در راستای بهبود روند خدمت سربازی، توسعه اقتصادی و تسهیلگری اشتغال است که با هماهنگی دستگاه‌های کشوری و لشکری در کل کشور در حال اجراست.