دولت سیزدهم به ارتقای جایگاه پرستاران توجه ویژه دارد
دولت سیزدهم به ارتقای جایگاه پرستاران توجه ویژه دارد

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: با وجود تمام مشکلات و مسایل معیشتی جامعه پرستاری، دولت سیزدهم طی ۲ سال اخیر توجه ویژه ای به ارتقای جایگاه شغلی پرستاری داشته است. به گزارش تایسیزنیوز، «جواد احمدیان» در نشست خبری، توجه دولت در عمل و نه در شعار را نشانه اهتمام جدی برای حل مشکلات […]

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: با وجود تمام مشکلات و مسایل معیشتی جامعه پرستاری، دولت سیزدهم طی ۲ سال اخیر توجه ویژه ای به ارتقای جایگاه شغلی پرستاری داشته است.

به گزارش تایسیزنیوز، «جواد احمدیان» در نشست خبری، توجه دولت در عمل و نه در شعار را نشانه اهتمام جدی برای حل مشکلات عدیده جامعه پرستاری عنوان و اظهار کرد: اجرایی شدن قانون تعرفه گذاری پرستاری نمونه ای از این اقدامات قابل توجه است که با وجود مشکلات مترتب بر آن ، پیگیری و اجرای آن در دولت سیزدهم شکل گرفت.

وی راه اندازی سامانه تعرفه گذاری را از مهمترین فعالیت های دانشگاه علوم پزشکی تبریز و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیان و اضافه کرد: اینکه معوقه های بسیاری از پرستاران در سالجاری هنوز پرداخت نشده است از جمله ایرادها و مشکلات اجرای تعرفه گذاری است اما تلاش جمعی در دولت و دانشگاه ها بر این است تا به هر نحو ممکن این معوقه پرداخت شود.

احمدیان از احراز رتبه اول دانشگاه علوم پزشکی تبریز در پرداخت معوقه های قانون تعرفه گذاری پرستاری در کشور خبر داد و افزود: تمام معوقه های سال ۱۴۰۱ پرستاران استان با اعتباری معادل ۲ هزار میلیارد ریال پرداخت شده است و تلاش می شود معوقه های امسال نیز تا پایان سال پرداخت شود.

وی از شغل پرستاری به عنوان یکی از شغل های مهم و سخت تمام کشورها یاد کرد و با بیان اینکه حوزه درمان نیازمند وجود این قشر است و بدون آنها هر خدمت درمانی و بهداشتی عقیم می ماند، یادآور شد: پرستاران با وجود انواع مشکلات اقتصادی، در کنار خدمات درمانی باید نسبت به بازسازی روحی بیماران نیز اقدام کنند و این امر نشان دهنده جایگاه والای پرستاری در نظام سلامت است.

احمدیان وجود پرستار در نظام سلامت را جایگزین نشدنی دانست و با اشاره به ایثارگری، فداکاری و زحمات فراوان این قشر در زمان شیوع ویروس کرونا، اظهار کرد: اگر تلاش های پرستاران نبود اقدامات حوزه بهداشت و سلامت کشور به هیچ عنوان منتج به نتیجه نمی شد.

وی بی توجهی به جامعه پرستاری را منجر به خروج آنها از چرخه نظام سلامت کشور دانست و با بیان اینکه این روند کل کشور را دچار لطمات جبران ناپذیر می کند، ادامه داد: اگر مشکلات این قشر در سریع ترین زمان ممکن حل نشود، شاهد مهاجرت انبوه آنها به کشورهای خارجی و منطقه خواهیم بود.

احمدیان با تاکید بر اینکه پرستاران باید در کشور خدمت کنند و نظام سلامت از خدمات آنها بهره مند شود، گفت: اینکه امروز

شاهد افزایش روند خروج عده ای از پرستاران هستیم نشان دهنده بی توجهی ها گذشته است که باید این معضلات رفع شود.

تعداد اعضای جامعه پرستاری آذربایجان شرقی اعم از شاغلان و بازنشسته ها ۱۴ هزار نفر است که ۷۳ درصد مجموع پرستاران استان را بانوان تشکیل می دهند.