دپیلماسی کشور در جذب گردشگر ضعیف است
دپیلماسی کشور در جذب گردشگر ضعیف است

به گزارش تایسیز اذربایجان، به نقل از فارس، محمداسماعیل سعیدی با بیان اینکه می‌توان از ظرفیت شهرهای زیارتی کشور برای جذب گردشگر استفاده کرد، اظهار داشت: متاسفانه در ایران از ظرفیت شهرهای زیارتی به درستی استفاده نمی‌شود؛ عوامل مختلفی در این غفلت و بی‌توجهی اثرگذار است. نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی […]

به گزارش تایسیز اذربایجان، به نقل از فارس، محمداسماعیل سعیدی با بیان اینکه می‌توان از ظرفیت شهرهای زیارتی کشور برای جذب گردشگر استفاده کرد، اظهار داشت: متاسفانه در ایران از ظرفیت شهرهای زیارتی به درستی استفاده نمی‌شود؛ عوامل مختلفی در این غفلت و بی‌توجهی اثرگذار است.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سیستم اداری کشور نمی‌تواند پا به پای بخش خصوصی برای رونق گردشگری تلاش کند، افزود: کندی تصمیم‌گیری‌‌ها، ناهماهنگی بین دستگاهی و برخوردهای جزیره‌ای از جمله عواملی است که مانع جذب گردشگر در شهرهای زیارتی مانند مشهد، شیراز و قم می‌شود.

سعیدی با بیان اینکه باید از آژانس‌های مسافرتی و هتلداران حمایت عملی صورت گیرد، اظهار کرد: در صورتی که متولیان گردشگری در نوسانات اقتصادی موجود در کشور به حال خود رها شوند و دولت به مسائل و مشکلات آنها رسیدگی نکند فعالان صنعت گردشگری از حضور در این حوزه دلسر می‌شوند و عطای آن را به لقائش می‌بخشند.

وی با بیان اینکه دولت برای حمایت از فعالان حوزه گردشگری باید به آنها سوبسید دهد، خاطرنشان کرد: پرداخت یارانه به صورت غیرمستقیم، ارائه خدمات و تسهیلات می‌تواند کمکی مناسبی به این حوزه باشد همچنین باید دریافت مالیات بر ارزش افزوده از هتل‌ها را تعدیل کرد.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در سال‌های گذشته دولت برای کمک به سفر مردم کارت سفر در اختیار آنها قرار می‌داد و با این کار در صدد توسعه گردشگری کشور بود، ادامه داد: برای رونق گردشگری داخلی باید برای مردم مزایا و امتیازات ویژه‌ای در نظر گرفته شود تا مردم به سفر تشویق شوند.

وی تاکید کرد: یکی از وظایف رایزن‌های فرهنگی سفارتخانه‌ها تشویق و ترغیب گردشگران خارجی برای سفر به ایران است؛ رایزن‌های فرهنگی باید جاذبه‌های گردشگری و امکانات کشور را به سایر کشورها معرفی کرد تا مشوقی برای افزایش توریست باشد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دپیلماسی کشور در جذب گردشگر ضعیف است، تصریح کرد: تبریز ۲۰۱۸ ویترین گردشگری ایران بود در حالی که نتوانستیم از این فرصت به درستی استفاده کنیم.