دیدار شهردار تبریز با دستیار وزیر امور خارجه کشورمان
دیدار شهردار تبریز با دستیار وزیر امور خارجه کشورمان

دیدار شهردار تبریز با دستیار وزیر امور خارجه کشورمان دستیار وزیر امور خارجه کشورمان با یعقوب هوشیار شهردار تبریز دیدار کرد . عبدالله سهرابی در این دیدار با بیان اینکه تبریز نامی آشنا در فرهنگ و اقتصاد جهانی است گفت: یکی از استانهای مطرح کشور آذربایجان شرقی و مرکز آن تبریز است که از دیرباز […]

دیدار شهردار تبریز با دستیار وزیر امور خارجه کشورمان

دستیار وزیر امور خارجه کشورمان با یعقوب هوشیار شهردار تبریز دیدار کرد

. عبدالله سهرابی در این دیدار با بیان اینکه تبریز نامی آشنا در فرهنگ و اقتصاد جهانی است گفت: یکی از استانهای مطرح کشور آذربایجان شرقی و مرکز آن تبریز است که از دیرباز نام آن در بین تفکرهای کشورهای مختلف در حوزه‌ فرهنگ، اقتصاد و تجارت وجود داشته است.

همچنین یعقوب هوشیار شهردار تبریز توسعه روابط بین‌الملل عامل مهمی در برقراری جریان اقتصادی دانست و گفت : توسعه روابط بین‌الملل، می تواند عامل مهمی در برقراری جریان اقتصادی باشد و با توجه به وجود ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری در تبریز، این فرصت برای شهر فراهم است.

شهردار تبریز عنوان کرد: فضا و ظرفیت‌های بزرگی برای سرمایه‌گذاری در تبریز وجود دارد اما با این حال، شهر از لحاظ برخی زیرساخت‌ها دچار مشکل است و لازم است که با کمک دولت و استفاده از اعتبارات ملی و دولتی، این مشکلات برطرف شود.

وی افزود: برای مثال ما در بحث اتوبوسرانی نیاز به خرید اتوبوس جدید داریم و ناوگان تاکسیرانی ما ۱۰ سال است که تغییری نکرده و بیش از پنج هزار تاکسی فرسوده در تبریز تردد می‌کنند. اگر سه هزار دستگاه تاکسی نو وارد کنیم، مشکل ناوگان تاکسیرانی تبریز حل شده و حتی شکل شهر درست می‌شود.

هوشیار همچنین به لزوم تخصیص فاینانس به مترو تبریز تاکید کرد و گفت: علاوه بر موضوع مهم مترو که یکی از پروژه‌های مهم تبریز است، سیستم آتش‌نشانی شهر نیز از لحاظ تجهیزات دچار مشکل است و لازم که در اسرع وقت نسبت به خرید و بکارگیری این تجهیزات اقدام شود.