رئیس‌جمهور چین وارد عربستان شدفرش قرمز ریاض برای “شی”
رئیس‌جمهور چین وارد عربستان شدفرش قرمز ریاض برای “شی”

رئیس‌جمهور چین وارد عربستان شدفرش قرمز ریاض برای “شی” 🔹شی‌جین‌پینگ، رئیس‌جمهور چین برای دیداری سه‌روزه با رهبران کشورهای حاشیه خلیج‌فارس وارد عربستان سعودی شد. دیداری که احتمالا روی مسائل مربوط به انرژی متمرکز است. 🔹گفت‌وگوهای میان رهبران دو کشور علاوه بر انرژی، احتمالا بر سر توافقنامه‌‌هایی خواهد بود که بر مشارکت بیشتر شرکت‌های چینی در […]

رئیس‌جمهور چین وارد عربستان شدفرش قرمز ریاض برای “شی”

🔹شی‌جین‌پینگ، رئیس‌جمهور چین برای دیداری سه‌روزه با رهبران کشورهای حاشیه خلیج‌فارس وارد عربستان سعودی شد. دیداری که احتمالا روی مسائل مربوط به انرژی متمرکز است.

🔹گفت‌وگوهای میان رهبران دو کشور علاوه بر انرژی، احتمالا بر سر توافقنامه‌‌هایی خواهد بود که بر مشارکت بیشتر شرکت‌های چینی در ابرپروژه‌های عربستان تاکید دارد. ساخت کلان‌شهر هوشمند ۵۰۰ میلیارد دلاری به نام NEOM یکی از این ابرپروژه‌هاست.

🔹درحالی‌که کیفیت روابط بین ایالات متحده و عربستان سعودی در حال افول است، روابط اقتصادی و تجاری بین چین و عربستان به‌طور مداوم عمیق‌تر شده است.

🔹برای چین، تقویت همکاری با عربستان سعودی و ایجاد روابط دوجانبه باثبات‌تر و عمیق‌تر، فواید زیادی دارد. اولین زمینه میان دو کشور، همکاری در زمینه تامین انرژی است.