رئیس‌جمهور عراق امروز انتخاب می‌شود
رئیس‌جمهور عراق امروز انتخاب می‌شود

به گزارش تایسیز اذبایجان  به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، پارلمان عراق امروز رئیس جمهور جدید این کشور را از بین بیست و چهار نفری که برای این سمت نامزد شده‌اند، انتخاب می‌کند. جلسه پارلمان عراق برای انتخاب رئیس جمهور جدید این کشور در حالی برگزار می‌شود که گروه‌ها و احزاب کُرد به شکل بی‌سابقه‌ای در خصوص […]

به گزارش تایسیز اذبایجان  به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، پارلمان عراق امروز رئیس جمهور جدید این کشور را از بین بیست و چهار نفری که برای این سمت نامزد شده‌اند، انتخاب می‌کند.

جلسه پارلمان عراق برای انتخاب رئیس جمهور جدید این کشور در حالی برگزار می‌شود که گروه‌ها و احزاب کُرد به شکل بی‌سابقه‌ای در خصوص نامزد واحدی برای ریاست جمهوری اتفاق نظر ندارند.

برهم صالح، نامزد حزب اتحادیه میهنی کردستان عراق، از جمله مهمترین نامزد‌های ریاست جمهوری است. فؤاد حسین، نامزد حزب دموکرات کردستان عراق، نیز رقیب برهم صالح برای تصدی پست ریاست جمهوری عراق به جای فؤاد معصوم، رئیس جمهور فعلی این کشور، به شمار می‌رود.

دو حزب اصلی کردستان عراق برای تصدی پست ریاست جمهوری به شدت با یکدیگر رقابت می‌کنند. دو نامزد اصلی از چند روز پیش با سفر به بغداد پایتخت عراق دیدار‌هایی با رهبران گروه‌های سیاسی انجام داده اند تا حمایت آن‌ها را به دست آورند.

شایان ذکر است، سمت ریاست‌جمهوری در عراق به طور سنتی به یک کُرد تعلق می‌گیرد که از سال ۲۰۰۵ تاکنون همواره از حزب اتحادیه میهنی کردستان بود.