رابطه کشورهای مسلمان، امریکا را عصبانی می کند
رابطه کشورهای مسلمان، امریکا را عصبانی می کند

به گزارش تایسیز اذربایجان  به نقل از ایرنا، حجت الاسلام محمدعلی آل هاشم در دیدار سرکنسول جدید جمهوری ترکیه در تبریز گفت: تلاش امام خمینی(ره) در نزدیکتر شدن مسلمانان به یکدیگر فراموش شدنی نیست . وی با بیان اینکه پیشینه تاریخی، فرهنگی، اجتماعی و همسایگی ایران و ترکیه لزوم گسترش و تعمیق روابط دو کشور را […]

به گزارش تایسیز اذربایجان  به نقل از ایرنا، حجت الاسلام محمدعلی آل هاشم در دیدار سرکنسول جدید جمهوری ترکیه در تبریز گفت: تلاش امام خمینی(ره) در نزدیکتر شدن مسلمانان به یکدیگر فراموش شدنی نیست .
وی با بیان اینکه پیشینه تاریخی، فرهنگی، اجتماعی و همسایگی ایران و ترکیه لزوم گسترش و تعمیق روابط دو کشور را دو چندان می کند، اظهارداشت: نقش سرکنسولی در ایجاد وحدت و گسترش روابط بین دو کشور غیر قابل انکار است.
وی با اشاره به کودتای اخیر در ترکیه گفت: ایران اولین کشوری بود که این کودتا را محکوم کرد زیرا که امنیت کشورهای همسایه در اولویت سیاست های خارجه ایران قرار دارد.
سرکنسول جدید ترکیه در تبریز نیز در این دیدار گفت: دو کشور ایران و ترکیه با هم هستند و آنچه که حائز اهمیت است، پررنگ تر کردن وحدت بین دو کشور است.
حسین گون گور ابراز امیدواری کرد در مدت حضورش در تبریز کارهای مهمی را در راستای گسترش و تعمیق روابط دو طرف انجام دهد.

وی با بیان اینکه هم اکنون وظیفه خطیر معرفی تبریز به ترکیه و معرفی ترکیه به تبریز را برعهده دارد، گفت: تمایل زیادی به آشنایی با ظرفیت های تبریز و مسئولان و فعالان اقتصادی این شهر دارم تا روند اجرای طرح های علمی و زیرساختی مشترک را تسهیل کنم.