راننده اتوبوس مقصر شناخته شد/ تشکیل کمیته‌ای ویژه برای بررسی علل حادثه اتوبوس دانش‌آموزان در مجلس
راننده اتوبوس مقصر شناخته شد/ تشکیل کمیته‌ای ویژه برای بررسی علل حادثه اتوبوس دانش‌آموزان در مجلس

به گزارش تایسیز اذربایجان سرهنگ جواد ناموران – رئیس پلیس راه استان آذربایجان شرقی- گفت: اتوبوس حــــــــــــــــــامل ۴۰ دانش‌آموز دختر دوره دوم متوسطه که عصر چهارشنبه به منطقه تمرچین آذربایجان غربی می‌رفتند بر اثر بارش باران و لغزندگی جاده در ورودی شهر تبریز دچار سانحه شد. بررسی‌ها نشان می‌دهد در این حادثه راننده اتوبوس مقصر بوده […]

به گزارش تایسیز اذربایجان سرهنگ جواد ناموران – رئیس پلیس راه استان آذربایجان شرقی- گفت: اتوبوس حــــــــــــــــــامل ۴۰ دانش‌آموز دختر دوره دوم متوسطه که عصر چهارشنبه به منطقه تمرچین آذربایجان غربی می‌رفتند بر اثر بارش باران و لغزندگی جاده در ورودی شهر تبریز دچار سانحه شد. بررسی‌ها نشان می‌دهد در این حادثه راننده اتوبوس مقصر بوده چراکه در زمان بارش باران جاده لغزنده می‌شود و راننده باید سرعت مطمئنه را رعایت می‌کرد اما در این حادثه سرعت اتوبوس بالا بوده است.ناموران در خصوص تعداد کشته‌ها و زخمی‌های این حادثه نیز گفت: دو دانش‌آموز و یک سرنشین ۳۵ ساله در این حادثه کشته شدند.
علی رمضانی – مدیر کل فرهنگی و هنری، اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش- نیز درباره علت اصلی تصادف اتوبوس حامل دانش‌آموزان بستان آباد استان آذربایجان شرقی گفت: بارش باران و لغزندگی جاده عامل تصادف بوده است.
در این حادثه، سعید همتی -کادر سپاه- محدثه جباری- دانش‌آموز- و فاطمه سلطانی -دانش‌آموز- جان باختند و سایر دانش‌آموزان مصدوم هم به‌صورت سرپایی درمان شدند. رمضانی با بیان اینکه این اتوبوس تمام مجوز‌های لازمه را دریافت کرده بوده است، گفت: اتوبوس تحت نظارت سامانه کنترل اردو‌ها اقدام به حرکت کرده بود و ناظر اردو هم در آن حضور داشته و از این نظر هیچ قصوری صورت نگرفته است.
سخنگوی هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی نیز گفت: کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس «میرحمایت میرزاده» نماینده مردم گرمی را مأمور بررسی حادثه اتوبوس دانش‌آموزان تبریزی کرد.
بهروز نعمتی با اشاره به سانحه رانندگی اتوبوس دانش‌آموزان در تبریز و جان باختن تعدادی از آنها، افزود: همچنین کمیته‌ای برای بررسی بیشتر جوانب و علل حادثه اتوبوس دانش‌آموزان در کمیسیون آموزش و تحقیقات با مدیریت میرزاده تشکیل شده است تا با برگزاری جلساتی با مسئولان و دستگاه‌های مربوطه گزارش نهایی را در این مورد تهیه کند.وی با بیان اینکه بیشتر حوادث و سوانح رانندگی به‌دلیل خستگی و خواب آلودگی رانندگان بوده است، تأکید کرد: مسئولان و متولیان کاروان‌های راهیان نور باید به مسائلی مانند کارت، دفترچه و میزان استراحت رانندگان اتوبوس‌ها بیشتر توجه کنند. با توجه به اینکه این نوع کاروان‌ها بیشتر با هدف مباحث فرهنگی دانش‌آموزان فعالیت می‌کنند، نباید اجازه دهند با وقوع چنین حوادثی این فعالیت به یک موضوع ضد فرهنگی تبدیل شود.
وی در ادامه گفت: البته لغزندگی جاده در وقوع حادثه رانندگی اتوبوس دانش‌آموزان تبریزی هم تأثیرگذار بوده است اما منتظر گزارش میدانی نماینده مردم گرمی از این حادثه هستیم.