راهبرد اقتصادی دولت در آذربایجان شرقی/ از احیای واحدهای راکد تا راه اندازی واحدهای جدید
راهبرد اقتصادی دولت در آذربایجان شرقی/ از احیای واحدهای راکد تا راه اندازی واحدهای جدید

راهبرد اقتصادی دولت در آذربایجان شرقی/ از احیای واحدهای راکد تا راه اندازی واحدهای جدید تایسیز نیوز – سال گذشته حرکت چرخ های تولید در آذربایجان شرقی با احیای واحدهای راکد و راه اندازی واحدهای جدید و همچنین جذب سرمایه گذاری خارجی افزایش یافت و رشد اقتصادی هشت درصدی هدفگذاری شده تیم اقتصادی این استان […]

راهبرد اقتصادی دولت در آذربایجان شرقی/ از احیای واحدهای راکد تا راه اندازی واحدهای جدید

تایسیز نیوز – سال گذشته حرکت چرخ های تولید در آذربایجان شرقی با احیای واحدهای راکد و راه اندازی واحدهای جدید و همچنین جذب سرمایه گذاری خارجی افزایش یافت و رشد اقتصادی هشت درصدی هدفگذاری شده تیم اقتصادی این استان در مسیر تحقق قرار گرفت.

به گزارش تایسیز نیوز، در آغاز دولت سیزدهم یکهزار و ۴۰۰ واحد راکد در آذربایجان شرقی شناسایی شد که از این تعداد ۹۰۰ واحد قابل احیا تشخیص داده شد و با همت کارگروه تسهیل تاکنون حدود ۴۶۴ واحد احیا و به چرخه تولید بازگشته است.

طبق اعلام مسئولان اقتصادی استان، در سالجاری نیز۲۵۰ واحد در صف احیا قرار دارند و در صورت حمایت شبکه بانکی، این واحدها وارد چرخه تولید خواهند شد.

احیای ۴۶۴ واحد راکد آذربایجان شرقی در دولت سیزدهم

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌شرقی احیای واحدهای راکد و راه اندازی واحدهای جدید را در مسیر رشد اقتصادی استان موثر عنوان و اظهار کرد: در مجموع ۲ سال گذشته ۴۶۴ واحد تولیدی راکد احیا و به چرخه تولید بازگشتند که گام مهمی در تحقق رشد اقتصادی هشت درصدی است.

محمد کلامی ادامه داد: در سال ۱۴۰۱، تعداد ۲۳۱ بنگاه اقتصادی راکد و در سال ۱۴۰۲ نیز ۲۳۳ مورد با همکاری صاحبان صنایع و تلاش کارگروه تسهیل استان احیا شد و مجموع بنگاه های اقتصادی فعال استان به رقم ۵۷ هزار و ۵۱۷ مورد افزایش یافت و زمینه اشتغال حدود ۱۲۰ هزار نفر فراهم شد.

وی با بیان اینکه احیا واحدهای راکد و راه اندازی واحدهای جدید با سرمایه گذاری داخلی و خارجی موجب افزایش اشتغالزایی در استان شد، افزود: در سال ۱۴۰۰، از محل احیا و ایجاد واحدهای تولیدی تعداد ۱۶ هزار و ۷۸۵ شغل تعهد شده بود که ۱۷ هزار محقق شد و آذربایجان شرقی از این نظر در رتبه چهارم کشوری قرار گرفت.

کلامی تعداد شغل تعهد شده برای سال ۱۴۰۱ را ۴۵ هزار و ۶۰۴ مورد اعلام کرد و گفت: در این سال نیز با ایجاد اشتغال برای ۵۹ هزار و ۵۲۳ نفر و تحقق ۱۳۰ درصدی در رتبه سوم کشوری قرار گرفتیم.

وی میزان تعهد اشتغال برای سال گذشته را ۴۷ هزار و ۱۵۰ شغل اعلام کرد و افزود: میزان اشتغال در سال ۱۴۰۲ نیز با تحقق ۱۲۸ درصدی به ۶۰ هزار و ۳۷۰ نفر رسید که رتبه هفتم کشوری را برای استان به همراه داشت.

۵۵ درصد اعتبار ۲ سفر رئیس جمهور برای رفع موانع تولید آذربایجان شرقی جذب شد

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه در سفرهای استانی رئیس جمهور ۱۷۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای رفع موانع تولید و اشتغال این استان اختصاص یافت، گفت: تا کنون ۹۰ هزار میلیارد ریال از اعتبار تخصیص یافته ۲ سفر جذب شده است.

«محمد کلامی» افزود: جذب ۳۰ هزار میلیارد ریال در دست اقدام است و طرح های مربوط به جذب این اعتبار نیز معرفی شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی گفت: ۵۰ هزار میلیارد ریال نیز از سوی بانک مرکزی به بانک های عامل استان ابلاغ شده و طرح های مربوط برای جذب این اعتبار به بانک ها معرفی می شود.

کلامی، با بیان اینکه در راستای عمل به شعار سال مقرر شده بود که اداره کل صمت، سازمان جهادکشاورزی و میراث فرهنگی استان ۲۸۵ واحد را احیا کنند، ادامه داد: اکنون از این تعداد، ۲۲۰ واحد در حوزه کشاورزی، صنعت و معدن احیا شده است.

وی یادآور شد: علاوه بر این تسهیلات، ۷۱۰ میلیارد ریال نیز برای واحدهای دارای مشکل آذربایجان شرقی اختصاص یافته است که تا کنون چهار واحد از این تسهیلات استفاده کرده اند.