راهپیمایی اربعین درس استعمارستیزی برای جهانیان است
راهپیمایی اربعین درس استعمارستیزی برای جهانیان است

به گزارش تایسیز اذربایجان به نقل از ایرنا  آیت الله محمدتقی پورمحمدی در خطبه های نماز جمعه مراغه افزود: باوجود اینکه این راهپیمایی و زیارت امام حسین (ع) واجب نیست، لیکن اقشار مختلف از ملت های دنیا از شیعه و سنی تا مسیحی و غیرمسلمان در آن حضور دارند. وی ادامه داد: اقشار مختلف مردم و […]

به گزارش تایسیز اذربایجان به نقل از ایرنا  آیت الله محمدتقی پورمحمدی در خطبه های نماز جمعه مراغه افزود: باوجود اینکه این راهپیمایی و زیارت امام حسین (ع) واجب نیست، لیکن اقشار مختلف از ملت های دنیا از شیعه و سنی تا مسیحی و غیرمسلمان در آن حضور دارند.
وی ادامه داد: اقشار مختلف مردم و دوستداران اهل بیت (ع) عاشقانه از سراسر دنیا بر آزادمردی و آزادگی امام حسین (ع) اذعان کرده و آن را الگویی برای خود می دانند.
پورمحمدی اضافه کرد: وجود این روحیه عشق به اهل بیت (ع) دست استعمارگران و استکبار را از سر ملت های دنیا قطع و کوتاه خواهد کرد.
خطیب جمعه مراغه با اشاره به جنایت های ادامه دار آل سعود در یمن گفت: باوجود رسوایی بزرگ عربستان در خصوص قتل خاشقچی، حکام مزدور این کشور جنایت علیه مردم مظلوم یمن را ادامه می دهند.
آیت الله پورمحمدی افزود: سکوت مدعیان حقوق بشر در برابر این جنایات و ظلمی که بر مردم یمن در اثر بمباران ها، کمبود مواد غذایی و دارو روی داده است جای بسی تاسف دارد.
وی با اشاره به سالروز اعتراض تاریخی امام خمینی (ره) به لایحه ننگین کاپیتولاسیون ادامه داد: امام راحل در سخنرانی تاریخی خود در برابر این قانون شرم آور رژیم طاغوت ایستاد.
وی با اشاره به فرارسیدن هفته کتاب و کتابخوانی نیز گفت: متاسفانه میزان مطالعه کتاب در کشورمان کم بوده و آحاد مردم و مسئولان باید با فرهنگ سازی و نیز توسعه زیرساخت های و کتابخانه های عمومی اهتمام بیشتری انجام دهند.
شهرستان مراغه با حدود ۲۶۳ هزار نفر جمعیت در ۱۲۷ کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.