راه آهن میانه- تبریز و بزرگراه تبریز- اهر در اولویت دولت است
راه آهن میانه- تبریز و بزرگراه تبریز- اهر در اولویت دولت است

به گزارش تایسیز اذربایجان  به نقل از ایرنا، محمد اسلامی روز سه شنبه در جریان بررسی وضعیت طرح های در حال احداث استان آذربایجان شرقی در حوزه راه پیشرفت این دو طرح را مناسب ارزیابی کرد. وی اظهارداشت: مساعدت های لازم برای اجرای هر چه سریعتر طرح های در اولویت استان آذربایجان شرقی و تکمیل آنها […]

به گزارش تایسیز اذربایجان  به نقل از ایرنا، محمد اسلامی روز سه شنبه در جریان بررسی وضعیت طرح های در حال احداث استان آذربایجان شرقی در حوزه راه پیشرفت این دو طرح را مناسب ارزیابی کرد.
وی اظهارداشت: مساعدت های لازم برای اجرای هر چه سریعتر طرح های در اولویت استان آذربایجان شرقی و تکمیل آنها انجام می شود.
وزیر راه و شهرسازی که صبح امروز به استان آذربایجان غربی سفر کرده بود در مورد جاده تبریز – ارومیه نیز گفت: از هفت قطعه این مسیر ۵ قطعه کار شده و در حال پیشرفت است.
‘محمد اسلامی’ صبح امروز از طرح خط آهن مراغه – ارومیه و ایستگاه ارومیه بازدید و سپس وارد استان آذربایجان شرقی شد.
هم اکنون حدود ۵۰ کیلومتر از بزرگراه اهر – هریس – تبریز زیربار ترافیک رفته است و پیش‌ بینی می‌ شود تا پایان سال‌ جاری ۳۵ کیلومتر از این بزرگراه آسفالت ‌ریزی شود و ۱۴ کیلومتر باقی‌مانده نیز در سال آینده احداث شود.
طرح راه آهن میانه تبریز حدود ۲۰۳ کیلومتر بوده که ۱۳۲ کیلومتر آن شامل مسیر میانه_بستان آباد و ۷۰ کیلومتر شامل مسیر بستان آباد تا تبریز است.
زیرسازی محدوده‌ خط آهن میانه تا بستان آباد به طور ۱۰۰ درصد کار شده و روسازی این بخش نیز حدود ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
راه‌آهن دوخطه میانه – بستان آباد- تبریز از ایستگاه فعلی میانه واقع در مسیر راه‌آهن تهران – تبریز شروع و با گذر از شهرهای ترکمنچای، بستان‌آباد و باسمنج به ایستگاه کنونی تبریز متصل می‌ شود.
این طرح از سال ۱۳۷۹ آغاز شده است.
خط آهن تبریز ـ میانه ادامه راه‌آهن تهران ـ میانه است که در صورت تکمیل، فاصله بین تهران و تبریز را از نظر مسافت ۱۱۴ کیلومتر و از لحاظ زمانی ۵٫۵ ساعت کاهش می‌دهد.
این خط آهن به صورت دو خطه طراحی شده و حداکثر سرعت آن برای واگن‌های باری ۱۲۰ کیلومتر و برای واگن‌های مسافربری ۱۶۰ کیلومتر در ساعت خواهد بود.