راه های آذربایجان شرقی با وجود بارش برف باز است
راه های آذربایجان شرقی با وجود بارش برف باز است

سرهنگ رضا کریمی نژاد در عین حال از لغزنده بودن محورهای مواصلاتی استان خبر داد، افزود: استفاده از زنجیر چرخ برای تمامی خودروهای سبک و سنگین ضروری است. وی از هموطنان خواست از مسافرت های غیر ضروری در جاده های استان با توجه به شرایط آب و هوایی حاکم خودداری کرده و در صورت ضرورت […]

سرهنگ رضا کریمی نژاد در عین حال از لغزنده بودن محورهای مواصلاتی استان خبر داد، افزود: استفاده از زنجیر چرخ برای تمامی خودروهای سبک و سنگین ضروری است.
وی از هموطنان خواست از مسافرت های غیر ضروری در جاده های استان با توجه به شرایط آب و هوایی حاکم خودداری کرده و در صورت ضرورت خودرو خود را به تجهیزات زمستانی مجهز کرده و پوشاک مناسب و پتو به همراه داشته باشند.
سرهنگ کریمی نژاد با تاکید بر اینکه رانندگان پیش از سفر از وضعیت فنی خودرو اطمینان حاصل کنند، اضافه کرد: رانندگان وضعیت چراغ های عقب و جلو، بخاری و برف پاکن های خودرو خود را کنترل کنند.
بر اساس اعلام معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی استان آذربایجان شرقی بارش برف به واسطه فعالیت سامانه بارشی در بسیاری از نقاط استان ادامه دارد و بتدریج در بعداز ظهر ضعیف می شود.
محمد اشجعی با اشاره به اینکه بیشترین بارش ۱۲ ساعت گذشته از سراب به یمزان ۲۴٫۷ میلی متر گزارش شده است و ارتفاع برف در این شهرستان به ۳۰ سانتی متر رسیده است، گفت: کمینه دمای هوا هم در زمان حاضر مربوط به سراب با ۵ درجه سانتی گراد زیر صفر است.
بر اساس این گزارش در زمان حاضر بارش برف در شهرستان های جلفا، کلیبر، اهر، سراب، مرند، هریس و ملکان ادامه دارد.