ربع رشیدی، یاد آور شهر دانشگاهی تبریز است
ربع رشیدی، یاد آور شهر دانشگاهی تبریز است

به گزارش تایسیز اذربایجان، مسعود پزشکیان در مراسم افتتاحیه ششمین نمایشگاه فناوری و نوآوری ربع رشیدی تبریز گفت: ربع رشیدی یاد آور شهر دانشگاهی است و خود این نگاه ویژه ای را به کسانی که می دانند منتقل می کند. وی افزود: ۷۵۰ سال پیش در تبریز شهر دانشگاهی وجود داشت که علم و خلاقیت تولید […]

به گزارش تایسیز اذربایجان، مسعود پزشکیان در مراسم افتتاحیه ششمین نمایشگاه فناوری و نوآوری ربع رشیدی تبریز گفت: ربع رشیدی یاد آور شهر دانشگاهی است و خود این نگاه ویژه ای را به کسانی که می دانند منتقل می کند.

وی افزود: ۷۵۰ سال پیش در تبریز شهر دانشگاهی وجود داشت که علم و خلاقیت تولید می کرد و در آن با هفت زبان زنده آموزش می دادند، اکنون همه چیز سیاسی شده است اینکه ما بتوانیم فرهنگ و گذشته خود را بشناسیم مهم است که مملو از توانمندی است و این ربطی به سیاست ندارد.

پزشکیان تاکید کرد: این را همه مردم باید بدانند که ما برترین در علم و فناوری بودیم، چرا ما نباید از انها جلو بزنیم فقط کافی است دغدغه اینکه چرا ما از دیگران عقب هستیم را داشته باشیم.

وی افزود: باید بستری بسازیم که افراد برتر و خلاق مستقل از سلیقه و روی کار بیایند، آن زمان مملکت ما شکوفا می شود.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر ادامه داد: من تقوا را از زبان حضرت علی اینگونه فهمیدم که خطا اسبی وحشی است که انسان را به جهنم می اندازد، تقوا اسب رام است کسی که سوار آن است افسار دست دارد و به هدف می رسد.

پزشکیان گفت: تقوا حرکت بدون خطاست اگر در صنعت و تجارت حرکت با تقوا و بدون خطا انجام دهیم برترینیم و بهترین ها به زور نمی شود بلکه به توانمندی می شود، از اینکه در چنین نمایشگاهی هستم خوشحالم، بیاییم نگاه خلاقانه جوانان را بر اساس نیازهای کشور انجام دهیم، خلاقان تحویل بگیریم افتخار کنیم شهرت انها را بالا ببریم، اگر بخواهیم از این وضعیت بیرون بیاییم.

وی افزود: ما شعار نمی خواهیم شعور می خواهیم و حمایت از جوانان شایسته نیست با وجود این جوانان مارخانه ها بخوابند ، اعتماد به آنها ما را نجات می دهد، از بین این عزیزان کسانی هستند که اگر میدان پیدا کنند ما را نجات می دهند، دانشگاه باید با نیاز جامعه آموزش بدهد در عمل یاد بدهد نه در کلاس و روی تخته تا وقتی بیرون آمد خلق کند، امیدوارم این نمایشگاه دید ما را باز کند تا به جوانان افتخار کنیم.