رتبه اول خط متروی بدون راننده استانبول در اروپا
رتبه اول خط متروی بدون راننده استانبول در اروپا

به گزارش تایسیز اذربایجان به نقل آناتولی؛اتحادیه بین المللی حمل و نقل عمومی (UITP) که مرکز آن در بروکسل است، خط متروی بدون راننده ترکیه در مسیر اوسکودار-عمرانیه-چکمه‌کوی-سانجاک‌تپه استانبول را از لحاظ ظرفیت جابه جایی مسافر، سومین در جهان و اولین در اروپا عنوان کرد. این اتحادیه که در سال ۱۸۸۵ تاسیس شده و از ۹۰ […]

به گزارش تایسیز اذربایجان به نقل آناتولی؛اتحادیه بین المللی حمل و نقل عمومی (UITP) که مرکز آن در بروکسل است، خط متروی بدون راننده ترکیه در مسیر اوسکودار-عمرانیه-چکمه‌کوی-سانجاک‌تپه استانبول را از لحاظ ظرفیت جابه جایی مسافر، سومین در جهان و اولین در اروپا عنوان کرد.

این اتحادیه که در سال ۱۸۸۵ تاسیس شده و از ۹۰ کشور مختلف جهان عضو دارد، به عنوان بزرگترین سازمان مردم نهاد مرتبط با حمل و نقل در جهان شناخته می شود.

اتحادیه مذکور که دارای دفاتری در شهرهای دبی، مسکو، استانبول، رم، سائو پائولو، بنگلور، ساحل عاج، هنگ کنگ و کانبرا است، طی گزارشی بهترین خطوط متروی بدون راننده از لحاظ جا به جایی مسافر در جهان را اعلام کرد که خط اوسکودار-عمرانیه-چکمه‌کوی-سنجاق‌تپه استانبول بهترین خط متروی اروپا و سومین در جهان انتخاب شده است.

نتایج این تحقیق در سایت اینترنتی این اتحادیه منتشر شده است.

از کل ۶۲ خط متروی بدون راننده در جهان، تنها ۲۲ خط از آنها ظرفیت حمل بالای ۵۰۰ نفر در یک سفر را دارند. دو خط مترو در سنگاپور در صدر این فهرست قرار دارد. خط متروی مذکور در استانبول ظرفیت جابه جایی هزار و ۶۲۰ مسافر در یک مسیر را داراست و خط M5 میلان نیز می توانند ۵۳۶ مسافر را در یک سفر جا به جا کند.

گفتنی است با بهره برداری از دومین خط متروی بدون راننده ترکیه در مسیر اوسکودار-عمرانیه-چکمه‌کوی-سانجاک‌تپه در شهر استانبول، طول خطوط ریلی در این شهر به ۱۷۰ کیلومتر افزایش یافته است.

پیش بینی می شود در سال ۲۰۲۲ و تکمیل پروژه های ۲۸۴٫۷ کیلومتری که توسط شهرداری استانبول و وزارت حمل و نقل ترکیه در حال اجرا است، طول خطوط ریلی در استانبول به ۴۵۵٫۷ کیلومتر برسد.

خبرگزاري آناتولي اخبار خود از طريق سامانه مدیریت خبر (HAS) براي مشترکین رسانه‌ای ارسال و فقط بخشي از آنها را خلاصه و در وبسايت خود منتشر ميكند. بنابراين براي دريافت اخبار كامل ما، لطفا تماس گرفته و مشترك شويد!