رتبه بندی بیش از ۳۵ هزار معلم در آذربایجان شرقی
رتبه بندی بیش از ۳۵ هزار معلم در آذربایجان شرقی

معاون اداره کل آموزش و پرورش استان خبر داد رتبه بندی بیش از ۳۵ هزار معلم در آذربایجان شرقی رسیدگی به اعتراضات رتبه بندی از ۱۹ اردیبهشت آغاز می شود به گزارش تایسیز نیور‌ذچپوررادی به موضوع اعتراض معلمان به نحوه رتبه بندی اشاره کرد گفت: موضوع روند رتبه بندی در اختیار ما نبوده و از […]

معاون اداره کل آموزش و پرورش استان خبر داد

رتبه بندی بیش از ۳۵ هزار معلم در آذربایجان شرقی

رسیدگی به اعتراضات رتبه بندی از ۱۹ اردیبهشت آغاز می شود

به گزارش تایسیز نیور‌ذچپوررادی به موضوع اعتراض معلمان به نحوه رتبه بندی اشاره کرد گفت: موضوع روند رتبه بندی در اختیار ما نبوده و از طریق مرکز اجرا شده است.

اما معلمان اعتراض خود و مدارک موجود را برای بازنگری در رتبه بندی در سامانه بارگذاری کردند که از ۱۹ اردیبهشت امسال رسیدگی به اعتراضات آغاز می شود .وی با بیان اینکه رسانه ها در تبیین جایگاه والای معلم نقش اساسی دارند، اظهار کرد: ادعا نمی کنیم که هیچ نقصی نداریم به همین خاطر از رسانه ها می خواهم شان والای معلم را در جامعه بیشتر نشان دهند.

معاون پژوهش، برنامه ریزی و توسعه منابع اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی نیز با بیان این‌که برنامه‌های گرامیداشت هفته معلم استان از فردا، ۱۱ اردیبهشت ماه آغاز می‌شود، گفت: نواختن زنگ سپاس معلم با حضور معاون وزیر و مسئولان استانی، در دبیرستان فرزانگان، دیدار معلمان نمونه با نماینده ولی فقیه در استان، غبارروبی مزار شهدا، دیدار با معلمان پیشکسوت، برگزاری دوره‌های آموزشی، راه اندازی پویش سپاس معلم دانش آموزان و کلنگ زنی سه مدرسه با حضور رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور از جمله برنامه‌های گرامیداشت هفته معلم در استان خواهد بود.

۸ نفر به عنوان معلم نمونه استانی برگزیده شده اند.

وی با اشاره به فرایند انتخاب معلم نمونه در هفته گرامیداشت معلم، اظهار کرد: تعداد ۵۶۸۹ نفر از معلمان استان در سامانه مربوطه ثبت نام کرده و مدارک و سوابق خود را بارگذاری کردند که این تعداد توسط ۱۳ نفر داور، مورد ارزیابی قرار گرفتند.

وی افزود: پس از بررسی های لازم ۲۴۰۹ نفر به عنوان معلم نمونه در سطح مدرسه، ۱۳۸ نفر معلم نمونه ناحیه‌ای و منطقه‌ای، هشت نفر معلم نمونه استانی و یک نفر نیز به عنوان معلم نمونه کشوری انتخاب شدند.علیزاده گفت: ۹ نفر معلم نمونه استانی و ملی به سفر کربلا اعزام خواهد شد.

۱۳۸ معلم نمونه ناحیه‌ای نیز به سفر مشهد مقدس مشرف می‌شوند.

وی به دیدار معلمان با رهبر انقلاب اشاره کرد و گفت: ۲۰ نفر از معلمان نمونه و نیروهای ستادی استان روز ۱۲ اردیبهشت ماه همزمان با روز معلم با مقام معظم رهبری دیدار می‌کنند.

علیزاده در مورد نجوه گزینش معلم نمونه خاطرنشان کرد: فرایند انتخاب معلم نمونه بر اساس نظر مدیران، دانش آموزان، سوابق و مدارک معلمان هم‌چون سابقه شرکت در جشنواره و … جمع بندی و امتیاز داده شد که بیشترین امتیاز نیز مربوط به سابقه، مدرک و فعالیت‌های خود معلم بستگی دارد.

مدرسه بدون معلم نداریم

وی در خصوص فعالیت مدارس گفت: مدرسه‌ای در استان نداریم که به خاطر نبود معلم فعال نباشد. تنها تعداد ۲۱۰ نفر دانش آموز بازمانده از تحصیل داشتیم که برای همگی معلم انتخاب کردیم. معلمان ما در دورافتاده ترین نقطه استان هم به امر تعلیم مشغول هستند.معاون پژوهش، برنامه ریزی و توسعه منابع اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی در خصوص نتایج رتبه بندی معلمان نیز گفت: تعداد ۱۰ هزار و ۵۲۷ نفر رتبه یک(۲۵ درصد)، ۸۴۱۱ نفر رتبه دو(۲۰ درصد)، ۱۸ هزار و ۴۳۹ نفر رتبه سه (۴۴ درصد) ۳۹۱۵ نفر رتبه چهار (۹ درصد) و ۱۲۵ تفر نیز رتبه پنجم را کسب کردند.

بیش از ۳۵ هزار نفر از معلمان رتبه یندی شده اند

علیزاده گفت: تعداد ۳۵ هزار و ۳۰۴ نفر از معلمان استان در این طرح رتبه بندی شده و ۱۲۹۰ نفر نیز فاقد رتبه شدند که از ۱۹ اردیبهشت ماه سالجاری بررسی مجدد معلمان آغاز می‌شود و احتمال دارد همکارانی که قبلا رتبه بندی شده‌اند، در این حالت رتبه شان تغییر یابد.

با ۱۲ مدرسه غیردولتی متخلف برخورد شده استوی در ادامه در خصوص وضعیت شهریه مدارس غیردولتی، افزود: هیچ مدرسه غیردولتی اجازه افزایش شهریه ندارد. اکنون بایستی تمامی قراردادها با قیمت سال تحصیلی ۱۴۰۱_۱۴۰۲ به صورت علل الحساب پرداخت شود تا شهریه جدید پس از محاسبه در آخر تیرماه به مدارس ابلاغ شود.وی از برخورد با مدارس متخلف خبر داد و گفت: با ۱۲ نفر از صاحبان مدارس غیردولتی در خصوص افزایش غیر مصوب و خودسرانه شهریه در تبریز برخورد شده است.

در صورت تکرار، دستور توقف و محرومیت از فعالیت این مدارس داده خواهد شد.وی گفت: در شهر تبریز مدرسه ای داریم که از دانش آموزان ماهانه ۴ میلیون تومان هزینه ناهار اخذ میکند و این تفاهم نامه ای بین اولیا و مدرسه است که اختیاری بوده و خانواده ها می توانند قبول نکنند.

علیزاده تاکید کرد: سازمان تعزیرات به تخلفات مدارس غیر انتفاعی در خصوص اخذ شهریه های غیر قانونی ورود می کند به طوریکه سال گذشته مدرسه ای وجود داشت که جریمه میلیاردی شد.

معاون پژوهش، برنامه ریزی و توسعه منابع اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی از اولیای دانش آموزان خواست، درصورت مشاهده تخلف از سوی مدارس غیردولتی با واحد رسیدگی به شکایات آموزش و پروش به شماره ۳۵۵۶۳۲۷۵ تماس بگیرند تا مورد پیگیری و رسیدگی قرار گیرد.

وی افزود: تعداد ۷۷۴ هزار و ۵۷۰ نفر دانش آموز با احتساب مدارس پیش دبستانی و استثنایی در استان مشغول تحصیل هستند که ۱۳۲ هزار و ۵۵۹ دانش آموز معادل ۱۸.۱۹ درصد در مدارس غیردولتی درس می‌خوانند