رشد ورود گردشگران خارجی به آذربایجان شرقی در سال جاری
رشد ورود گردشگران خارجی به آذربایجان شرقی در سال جاری

به گزارش تایسیز اذربایجان ، “مرتضی آبدار” با بیان اینکه حوزه گردشگری آذربایجان‌شرقی با وجود مشکلات اقتصادی کشور رشد قابل توجهی داشته است، اظهار کرد: رویداد تبریز ۲۰۱۸ موجب قرار گرفتن تبریز و آذربایجان شرقی به عنوان مسیر جدید در کنار مسیرهای سنتی شده، به طوریکه در سال جاری براساس آمار احصا شده از مراکز گردشگری […]

به گزارش تایسیز اذربایجان ، “مرتضی آبدار” با بیان اینکه حوزه گردشگری آذربایجان‌شرقی با وجود مشکلات اقتصادی کشور رشد قابل توجهی داشته است، اظهار کرد: رویداد تبریز ۲۰۱۸ موجب قرار گرفتن تبریز و آذربایجان شرقی به عنوان مسیر جدید در کنار مسیرهای سنتی شده، به طوریکه در سال جاری براساس آمار احصا شده از مراکز گردشگری و اقامتی شاهد رشد ۱۷ درصدی میزان گردشگران ورودی و افزایش تورهای گردشگری خارجی نسبت به مدت مشابه سال گذشته بودیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری  آذربایجان شرقی در مورد آمار ورود گردشگر داخلی به استان گفت: در ۶ ماهه اول سال گذشته ۳ میلیون و ۱۰۰ هزار گردشگر  وارد استان شدند که این رقم در ۷ ماهه سال جاری با ۴۲ درصد رشد به ۴ میلیون و ۴۰۲ هزار نفر رسید.

آبدار ادامه داد: در مورد گردشگران خارجی نیز، در ۶ ماهه  اول سال گذشته ۴۲۰ هزار نفر وارد استان شدند که این رقم در ۷ ماه نخست امسال با ۱۷ درصد رشد به ۴۹۳ هزار نفر افزایش یافته است.

مدیرکل میراث فرهنگی استان در این خصوص تاکید کرد: از میان ۴۹۳ هزار گردشگر ورودی خارجی که از مسیرهای مختلف اعم از زمینی، هوایی، ریلی و شهرهای مرزی وارد استان شدند، براساس آمار احصا شده از مراکز اقامتی استان،  ۹۸۶۰۰ نفر یعنی معادل ۲۰ درصد از گردشگران ورودی به استان ، در این مراکز اقامت داشته اند .

آبدار در ادامه از افزایش ۱۱ درصدی اشغال تخت‌های هتل‌ها و ۲۵ درصدی هتل آپارتمان‌ها بدلیل رویداد تبریز ۲۰۱۸ خبر داد و افزود: میزان اشغال تخت هتل‌ها در سال گذشته ۶۱ درصد بود که امسال به ۶۸ درصد و در هتل آپارتمان‌ها از ۶۸ درصد به ۸۵ درصد رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: میانگین اشغال تخت هتل‌های آذربایجان شرقی در ۶ ماهه اول سال گذشته ۶۴.۵ درصد بود که این رقم در مدت مشابه سال جاری به ۷۶ درصد ارتقا یافته است.