رفتار یک بام و دو هوای برخی رسانه‌ها با شرکت های هواپیمایی
رفتار یک بام و دو هوای برخی رسانه‌ها با شرکت های هواپیمایی

رفتار یک بام و دو هوای برخی رسانه‌ها با شرکت های هواپیمایی رسالت اصلی و وظیفه ذاتی یک رسانه، بیداری افکار عمومی جامعه و ارتقاء سطح دانش و اطلاعات آحاد مردم در خصوص مسائل جامعه است. به گزارش تایسیز نیوز به نقل از صنعت هوانوردی، رسالت اصلی و وظیفه ذاتی یک رسانه، بیداری افکار عمومی […]

رفتار یک بام و دو هوای برخی رسانه‌ها با شرکت های هواپیمایی

رفتار یک بام و دو هوای برخی رسانه‌ها با شرکت های هواپیمایی

رسالت اصلی و وظیفه ذاتی یک رسانه، بیداری افکار عمومی جامعه و ارتقاء سطح دانش و اطلاعات آحاد مردم در خصوص مسائل جامعه است.

به گزارش تایسیز نیوز به نقل از صنعت هوانوردی، رسالت اصلی و وظیفه ذاتی یک رسانه، بیداری افکار عمومی جامعه و ارتقاء سطح دانش و اطلاعات آحاد مردم در خصوص مسائل جامعه است.

مشکلات و چالش‌های شرکت‌های هواپیمایی داخلی در صنعت حمل و نقل هوایی بر هیچ کس پوشیده نیست.

بروز نقص فنی، تاخیر، ابطال پرواز، بازگشت هواپیما به مبدا و اتفاقاتی از این دست می‌تواند برای هر شرکت هواپیمایی رخ دهد و تمامی ایرلاین ها به محض وقوع مشکل تلاش خود را برای رفع آن به کار بسته و سعی در جلب رضایت مسافران خود دارند.

آن چه در این میان مهم است نوع رفتار و پوشش خبری در خصوص این اتفاقات است و گاه سیاست یک بام و دو هوا و رفتار متفاوت برخی رسانه‌ها با شرکت‌ هواپیمایی آتا در مقایسه با سایر ایرلاین‌ها جای تامل بوده و این سوال در ذهن خطور می‌کند که آیا برخی بصورت تعمدی بدنبال بدنام کردن این شرکت و ایجاد ذهنیت منفی در اذهان مردم هستند؟
همانقدر که حمایت از بخش خصوصی و شرکت‌های صنعتی استان باعث دلگرمی سرمایه‌گذاران و اشتغال زایی برای جوانان این خطه می‌شود، کم لطفی رسانه‌ای نیز می‌تواند باعث ایجاد دلسردی برای آنان گردد.
در این که هواپیمایی آتا باید تمامی تلاش خود را برای ارائه بهتر خدمات به مسافران به کار گیرد شکی نیست ولی در بعضی مواقع برخی تبعیض‌ها نیز به دور از اخلاق حرفه‌ای رسانه است.

بطور مثال خبر نقص فنی پرواز کیش تبریز یکی از ایرلاین‌ها در رسانه‌ها بدون ذکر‌ نام هواپیمایی منتشر می‌شود و پس از فشار مخاطبان در خصوص اعلام نام ایرلاین، پس از چند ساعت نام ایرلاین با خبر جایگزینی هواپیما برای انتقال مسافران با لوگو و تصویری شکیل از آن هواپیمایی متتشر می‌گردد.

اما همان اتفاق (نقص فنی و بازگشت به مبدا) که چند روز پیش برای هواپیمایی متعلق به تبریز رخ داده بود از همان اول با اسم آتا و با عکسی نامتعارف توسط همان رسانه منتشر شده بود.

یا خبر تاخیر ۱۲ ساعته هواپیمایی آتا طوری در رسانه ها منتشر گردید که انگار برای اولین‌ بار پس‌از اختراع بزرگ برادران رایت یک پرواز این میزان تاخیر داشته است.

در حالی که بروز مشکل همزمان برای ۳ هواپیما و تاخیر ۱۲ ساعته یک شرکت هواپیمایی دولتی که از لحاظ امکانات سخت افزاری و نرم افزاری قابل قیاس با ایرلاین های خصوصی نیست، در رسانه‌ها بسیار عادی جلوه داده شده و اقدامات مسئولان این هواپیمایی را بیشتر از معطلی ۱۲ ساعته مسافران در قلب خبر جای می‌دهند.

دلیل این تبعیض و سیاست یک بام و دو هوای رسانه‌ها چیست؟

هواپیمایی آتا چه هیزم تری را به برخی رسانه‌ها فروخته که با اخبار مربوط به آتا نامهربان و با اخبار سایر ایرلاین‌ها مهربان هستند؟
البته در این بین نباید از حمایت برخی رسانه‌ها نیز که همواره اخلاق حرفه‌ای را رعایت و حامی بخش خصوصی استان هستند نیز غافل شویم.

آیا همانقدر که اخبار مربوط به تاخیر آتا با آب و تاب منتشر می‌شود، اخبار مربوط به توفیقات و دستاورد‌های این هواپیمایی از قبیل کسب مقام اول پروازهای اربعین، رشد آمار‌ کاهش تاخیر در پروازها، برگزاری دوره‌های ممتاز هوانوردی و … در رسانه‌ها به چشم می‌خورد ؟

با آرزوی پیشرفت روز افزون شرکت‌های خصوصی تبریز و آذربایجان شرقی و رونق اقتصادی این خطه افتخار آفرین.