رقصنده با توپ
رقصنده با توپ

رقصنده با توپ فرزاد ملازاده با برادر بزرگم عاشق فوتبال مارادونا بودیم انگار با توپ رقص می کرد.زمانی که تو جام جهانی مقابل آلمان شکست خوردند رو هنوز خوب به یاد دارم .روزهای کودکی و عکس هایی که از آدامس ها بیرون می آوردیم و جمع می کردیم هنوز هم یک دفتر پر از عکس […]

رقصنده با توپ

فرزاد ملازاده


با برادر بزرگم عاشق فوتبال مارادونا بودیم انگار با توپ رقص می کرد.زمانی که تو جام جهانی مقابل آلمان شکست خوردند رو هنوز خوب به یاد دارم .روزهای کودکی و عکس هایی که از آدامس ها بیرون می آوردیم و جمع می کردیم هنوز هم یک دفتر پر از عکس های مارادونا رو دارم .هیچ وقت ازدیدن گلی که به انگلیس زد سیر نمی شوم گلی که معروف شد به دست خدا . او فرشته نجات آرژانتین بود در روزهایی که مردم آرژانتین نیاز به اتفاقی بزرگ برای فراموشی غم های جنگ داشتند دیه گو اینکار را کرد و در قلب تک تک نه تنها آرژانتینی ها بلکه همه وطن پرستان جای گرفت.

فوتبال برای مارادونا آفریده شده بود و آنهایی که در روزگاران نبود ماهواره و موبایل و اینترنت به سختی بازیهای زیبای او را دنبال می کردند ، از بازی و رقص میانه میدان او به وجد می آمدند.

عکس هایی از او که از دستفروش های حوالی باغ گلستان می خریدیم و نقش دیوار می کردیم.افسوس به مافیایی که دیه گو را از اوج به پایین کشید و او را در خارج از مستطیل سبز درگیر افیون و اعتیاد کرد.اما هر چه که بود او دیه گو بود اسطوره تمام مردم آرژانتین و دنیا بخصوص کودکان دهه ۶۰ ایران که خاطرات زیادی از بازیهای او به یاد دارند. خوشحالم که در دورانی زندگی کردم که اعجوبه ای مثل اون با فوتبال رقصید و ما لذت بردیم.

بدرود دیه گو