رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه ۲ ماه زودتر
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه ۲ ماه زودتر

دبیر کارگروه ملی نجات دریاچه ارومیه: رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه ۲ ماه زودتر دبیر کارگروه ملی نجات دریاچه ارومیه با اشاره به اینکه امسال ۲ ماه زودتر عملیات رهاسازی آب از سد سیلوه و کانی سیب به دریاچه ارومیه آغاز شد، گفت: در حال حاضر سرعت ورود آب به ۱۵ مترمکعب در ثانیه […]

دبیر کارگروه ملی نجات دریاچه ارومیه:

رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه ۲ ماه زودتر

رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه ۲ ماه زودتر

دبیر کارگروه ملی نجات دریاچه ارومیه با اشاره به اینکه امسال ۲ ماه زودتر عملیات رهاسازی آب از سد سیلوه و کانی سیب به دریاچه ارومیه آغاز شد، گفت: در حال حاضر سرعت ورود آب به ۱۵ مترمکعب در ثانیه رسیده است.

به گزارش تایسیز نیوز، محمد صادق معتمدیان افزود: با توجه به بارش های بسیار خوب اخیر، وضعیت سدها خوب است و با هماهنگی وزارت نیرو در کارگروه ملی نجات دریاچه ارومیه رهاسازی از سایر سدها را هم به زودی شاهد خواهیم بود.

وی اضافه کرد: آب خوبی با سرازیر شدن روان آب ها به دریاچه ارومیه وارد می شود و این امر باعث بهبود وضعیت دریاچه شده است.

وی اظهار کرد: در کنار این اقدامات، فاز دوم انتقال آب از کانی سیب به دریاچه ارومیه شامل تکمیل کانال بادین آباد برای انتقال ۱۸۰‌ میلیون مترمکعب آب در سال در حال اجراست.

دبیر کارگروه ملی نجات دریاچه ارومیه ادامه داد: منابع خوبی در این خصوص‌ تزریق شده و طرح پیشرفت خوبی داشته که امیدواریم تا ۲ یا سه ماه آینده این پروژه را به اتمام برسانیم.