روزانه ۳۰۰۰ دانشجو از قطار مسیر آذربایجان استفاده می کنند
روزانه ۳۰۰۰ دانشجو از قطار مسیر آذربایجان استفاده می کنند

به گزارش تایسیز اذربایجان به نقل از مهر، شاپور اصلانی مدیرکل راه آهن آذربایجان اظهار داشت: روزانه ۸ رام قطار به صورت ریل باز و ۲ رام قطار به صورت قطار برقی از تبریز سیر می کند. وی افزود: قطار ریل باز با ظرفیت جابجایی ۳۵۰ نفر و در مجموع جابجایی ۷۰۰ نفر به صورت رفت […]

به گزارش تایسیز اذربایجان به نقل از مهر، شاپور اصلانی مدیرکل راه آهن آذربایجان اظهار داشت: روزانه ۸ رام قطار به صورت ریل باز و ۲ رام قطار به صورت قطار برقی از تبریز سیر می کند.

وی افزود: قطار ریل باز با ظرفیت جابجایی ۳۵۰ نفر و در مجموع جابجایی ۷۰۰ نفر به صورت رفت و برگشت هر روز مورد استفاده عموم مردم قرار می گیرد.

مدیرکل راه آهن آذربایجان ادامه داد: میانگین تعداد دانشجویانی که از این قطار استفاده می کنند، روزانه ۳ هزار نفر است که اگر به ۴ نفر ظرفیت خودروی سواری تقسیم کنیم، تقریبا ۸۰۰ خودرو از مسیر و جاده از این طریق خارج و باعث جلوگیری از تصادفات جاده ای می شود.

اصلانی با اشاره به اهداف اجرای این طرح اذعان داشت: هدف از اجرای طرح، خدمت رسانی به قشر دانشجو و فرهنگی استان است تا با سهولت و با کمترین خطر در محل تحصیل خود حاضر شوند.

مدیرکل راه آهن آذربایجان در بخش دیگری با عنوان اینکه سیاست کلی راه‌آهن جذب گردشگر است، تصریح کرد: راه‌اندازی قطار تبریز –وان نیز در راستای رویداد تبریز ۲۰۱۸ و وجود جاذبه‌هایگردشگری متعدد در استان صورت گرفته است و با طرف ترک برای تبلیغ رویداد تبریز ۲۰۱۸ در وان و شهرهای اطراف صورت گرفته تا علاوه بر رفتن گردشگران از تبریز به وان شاهد استقبال و حضورگردشگران ترک برای استفاده از این وسیله حمل و نقل ریلی بین دو کشور ایران و ترکیه باشیم.

وی در پایان تاکید کرد: راه‌آهن آذربایجان از نواحی ۱۴ گانه راه‌آهن ایران با محورهای تبریز – تهران، تبریز- جلفا و تبریز- رازی و شامل ۱۹ ناحیه است و با احتساب خطوط فرعی طول آن به ۵۳۰ کیلومتر می رسد.