روزه داری، فرصتی نیکو برای ساختن سیرت نیکو
روزه داری، فرصتی نیکو برای ساختن سیرت نیکو

جشن دختران روزه اولی تبریز؛روزه داری، فرصتی نیکو برای ساختن سیرت نیکو امام جمعه تبریز در جمع پر شور دختران روزه اولی تبریز، روز داری را فرصتی نیکو برای نیک سیرتی از ایام نوجوانی دانست. به گزارش تایسیز نیوز به نقل از روابط عمومی و امور ارتباطات سازمان، آیت الله سیدمحمدعلی آل‌هاشم، در جشن ۱۰ […]

جشن دختران روزه اولی تبریز؛
روزه داری، فرصتی نیکو برای ساختن سیرت نیکو

امام جمعه تبریز در جمع پر شور دختران روزه اولی تبریز، روز داری را فرصتی نیکو برای نیک سیرتی از ایام نوجوانی دانست.

به گزارش تایسیز نیوز به نقل از روابط عمومی و امور ارتباطات سازمان، آیت الله سیدمحمدعلی آل‌هاشم، در جشن ۱۰ هزار نفری روزه اولی‌ها، با بیان این‌که روزه‌داری یکی از اعمال مؤثر و مفید در راستای تقویت بعد معنوی انسان است، گفت: روزه‌داری یکی از توفیقات مهم الهی است که خداوند امسال آن‌ را شامل حال شما دختران کرده است.

وی با تأکید بر این‌که روزه‌داری یکی از اعمال مؤثر در راستای دوری از گناهان است، افزود: اگر انسان بخواهد نفس خود را از گناهان دور کرده و جسمش را از سرگرم شدن در لذات مادی رهایی بخشد باید روزه‌داری را مورد توجه قرار دهد.

امام جمعه محبوب تبریز، با اشاره به اهمیت و جایگاه روزه‌داری در آموزه‌های دینی، به دختران نوجوان تبریزی گفت: حضرت فاطمه زهرا(س) در باب اهمیت و فضیلت روزه ماه مبارک رمضان فرمودند که خداوند روزه را برای استواری اخلاص واجب کرده و رسول اکرم(ص) فرمودند که روزه سپری در برابر آتش جهنم است.

امام جمعه تبریز در خاتمه با قدردانی از همت سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری تبریز که در همراهی با آموزش و پرورش و بسیج دانش آموزی در برگزاری جشن بزرگ دختران روزه‌‌اولی، گفت: امیدواریم روزه‌های این دختران به برکت قرآنی که در دست دارند و همچنین دل‌های پاک‌شان مورد قبول حق قرار گیرد.

جشن بزرگ روزه اولی ها، روز دوشنبه ۲۸ فروردین ماه، برابر با ۲۶ رمضان المبارک شاهد حضور بیش از ۱۰ هزار دختر روزه اولی تبریز بود تا شادمانی عمل به تکالیف الهی را با همسالان خود تقسیم نمودند.

جشن بزرگ ۱۰ هزار نفری روزه اولی های تبریز، به همت سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری تبریز، اداره کل آموزش و پرورش استان و همچنین سازمان بسیج دانش آموزی استان، روز دوشنبه ۲۸ فروردین ماه در محل مصلی اعظم امام خمینی (ره) تبریز میزبان دختران روزه اولی شهر بود.