روشن شدن روزنه امید با انتخاب “دکتر رحمانی” به وزارت صمت/ تولید سالانه ۳۰۰ هزار تن انواع میلگرد در کارخانه فولاد کاوه تیکمه داش
روشن شدن روزنه امید با انتخاب “دکتر رحمانی” به وزارت صمت/ تولید سالانه ۳۰۰ هزار تن انواع میلگرد در کارخانه فولاد کاوه تیکمه داش

به گزارش تایسیز اذربایجان  بهروز فتح راضی قائم مقام کارخانه فولاد کاوه تیکمه داش که این واحد تولیدی یکی از واحدهای تولیدی نمونه استانی در بخش تولید و صادرات بوده اظهار داشت: کارخانه فولاد کاوه تیکمه داش دارای ظرفیت های تولیدی و صادرات بالا بوده که تا قبل از شروع اختلالات در ارز دارای صادرات بالایی […]

به گزارش تایسیز اذربایجان  بهروز فتح راضی قائم مقام کارخانه فولاد کاوه تیکمه داش که این واحد تولیدی یکی از واحدهای تولیدی نمونه استانی در بخش تولید و صادرات بوده اظهار داشت: کارخانه فولاد کاوه تیکمه داش دارای ظرفیت های تولیدی و صادرات بالا بوده که تا قبل از شروع اختلالات در ارز دارای صادرات بالایی بوده ایم.

فتح راضی در خصوص ظرفیت واقعی تولید میلگرد و مقاطع فولادی در کارخانه فولاد کاوه تیکمه داش ادامه داد: ظرفیت تولید اسمی و رسمی کارخانه ۳۰۰ هزار تن می باشد که هدف اصلی کارخانه در تولید و به ثمر رساندن این ظرفیت واقعی است.
وی ادامه داد: به خاطر مشکل تهیه شمش که یکی از مواد اولیه و ضروری کارخانجات تولید فولاد می باشد با مشکل اساسی برخورد کردیم که باعث شده است ظرفیت های تولید کاهش یابد.
قائم مقام کارخانه فولاد کاوه تیکمه داش درخصوص چالش های بخش خصوصی در کشور گفت: در بخش خصوصی حمایت ها بسیار اندک است و با وجود بهره های بانکی بالا هیچگونه تسهیلات بانکی برای تولید مقرون به صرفه نیست. این مجموعه از ابتدا هیچگونه تسهیلات بانکی دریافت نکرده و کاملا خصوصی است و با این شرایط  سعی در تولید بیشتر داریم چون ظرفیت تولید در استان بالا است.

فتح راضی افزود: کارخانه فولاد کاوه تیکمه داش در سال ۹۴ صد و هفتاد و پنج هزار تن تولید می کرد که در سال ۹۵ این تولید را به صد و هشتاد و پنج هزار تن افزایش دادیم و این ظرفیت تولید را در سال ۹۶ به دویست و ده هزار تن و در سال ۹۷ این افزایش تولید را به ۲۵۰ هزار تن افزایش داده ایم.
وی در خصوص اخذ ارز دولتی گفت: چندین تن فولاد در گمرک به علت اختلافات ارزی بعد از شروع سیاست های دولت در خصوص ارز دولتی ماندنی شد که بعد از اعتراض تولیدکنندگان فولاد قرار شد با ضمانت شخصی فولاد ها صادر شود ولی بعد از آن فعلا صادرات را متوقف کرده ایم.
وی ادامه داد: در چنین شرایطی وضعیت فولاد در کشور با بحران اساسی مواجه خواهد شد که امیدواریم هرچه سریعتر دولت سیاست های خود را تغییر دهد تا از این بحران خارج شویم.
قائم مقام کارخانه صنایع فولاد کاوه تیکمه داش گفت: امیدواریم با اخذ رای اعتماد مجلس شورای اسلامی به مهندس رحمانی روزنه امید در صنعت برایمان روشن شود.
وی ادامه داد: واقعا مهندس رحمانی با تمام مشکلات صنعت دست و پنجه نرم کرده است و بر تمامی مشکلاتمان واقف هستند.