ریحانی راد : نمایش روال عادی از نظر هنری خاص است / منافی و شیرگیر به خوبی ایفای نقش کردند
ریحانی راد : نمایش روال عادی از نظر هنری خاص است / منافی و شیرگیر به خوبی ایفای نقش کردند

فرزین ریحانی راد کارگردان نمایش روال عادل که حدود ۲۰ روز است این نمایش رو روی صحنه برده است در گفتگویی اختصاصی با تایسیز آذربایجان درباره نمایشنامه روال عادل اظهار داشت : این نمایشنامه را ژان کلود کریر نوشته است که اکنون در قید حیات هستند و همسری ایرانی دارند. مترجم این نمایشنامه هم اصغر […]

فرزین ریحانی راد کارگردان نمایش روال عادل که حدود ۲۰ روز است این نمایش رو روی صحنه برده است در گفتگویی اختصاصی با تایسیز آذربایجان درباره نمایشنامه روال عادل اظهار داشت : این نمایشنامه را ژان کلود کریر نوشته است که اکنون در قید حیات هستند و همسری ایرانی دارند. مترجم این نمایشنامه هم اصغر نوری ساکن تهران از بهترین مترجم های ایران هستند. این نمایشنامه در میان نمایشنامه هایی که در چهارسال اخیر خوانده ام یکی از ناب ترین ها بود و به همین دلیل من را جذب کرد تا این نمایشنامه را به روی صحنه ببرم.

وی درباره ژانر این نمایشنامه نیز گفت : من به این نمایشنامه بیشتر از بعد اجتماعی نگاه کرده ام و در واقع این مساله یک مساله معمول در کل دنیا هست و همه جا اتفاق می افتد.

کارگردان این نمایش با ارائه توضیحات بیشتر درباره این نمایش نامه و ایفای نقش یک خانم در برابر یک آقا بر خلاف نمایشنامه ، تصریح کرد : در اصل نمایشنامه ۲ نفر آقا هستند اما من بعد از خواندن چندین باره نمایشنامه به صورت متوالی به ذهنم رسید که میتواند شخصیت کمیسر به خانم تبدیل شود و این بالانس و چالشی که بین آقا و خانم هست میتواند به نمایش کمک کند و به نظر من خیلی هم بهتر شده است.

 

وی درباره استقبال مخاطبین نیز خاطرنشان کرد : اجرای نمایش تا به اینجا خوب بوده و تماشاچیان استقبال خوبی داشته اند و در هفته های اخیر تئاتر تبریز تحت تاثیر جشنواره فیلم فجر قرار گرفته بود که این امر در کم یا زیاد بودن مخاطب تاثیرگذار بود اما روز به روز استقبال بهتر میشود. هر چند این نمایش از نظر هنری خاص است ولی عام مردم به نمایش می آیند و حتی کسانی میان تماشاگران بودند که برای اولین بار به تئاتر آمده بودند و برای آنها نیز موضوع نمایش بسیار جذاب بود.

ریحانی راد درباره دلایل لغو اجرای این نمایش در سال های گذشته نیز اظهار کرد : ما این نمایش نامه را یک سال قبل با نصف تیم که افراد دیگری بودند تمرین کرده بودیم اما نتوانسته بودیم روی صحنه ببریم ، به همین دلیل امسال این دین را روی خودم احساس کردم و تصمیم گرفتم که حتما این نمایشنامه را اجرا کنم.

او درباره ایفای نقش وحید منافی و سویل شیرگیر در این نمایش ، توضیح داد : وحید منافی یکی از بهترین و برگزیده ترین بازیگران است و همچنین سویل شیرگیر جز یکی از بهترین های تبریز هستند که لطف کردند و در این کار بازی کردند ، وحید منافی با توجه به شرایط سخت کاری که داشت به این نمایش آمد و ما نیز به این شرایط تن دادیم و استرس هایی قبل از اجرا کشیدیم که وحید به صحنه برسد و این به خاطر این است که من فکر میکردم وحید منافی تنها کسی است که میتواند در این نمایش به خوبی و با هیجان بازی کند و برای من انتخاب بازیگر بسیار مهم است.

وی در انتها افزود : امشب آخرین اجرا نمایش را خواهیم داشت و امیدوارم که مخاطبین عزیز تئاتر و مردم تبریز استقبال خوبی داشته باشند.