رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی<br>افزایش ۲.۵ برابری تولید شیشه در آذربایجان شرقی برنامه ریزی شده است
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی<br>افزایش ۲.۵ برابری تولید شیشه در آذربایجان شرقی برنامه ریزی شده است

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی از برنامه ریزی برای افزایش ظرفیت تولید شیشه در این استان از ۲۵۰ هزار متر مربع به ۶۵۰ هزار مترمربع ظرف سه سال آینده خبرداد. صابر پرنیان روز سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: دستیابی به این رقم، دستاوردهای خوبی برای استان در پی خواهد داشت […]

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی از برنامه ریزی برای افزایش ظرفیت تولید شیشه در این استان از ۲۵۰ هزار متر مربع به ۶۵۰ هزار مترمربع ظرف سه سال آینده خبرداد.

صابر پرنیان روز سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: دستیابی به این رقم، دستاوردهای خوبی برای استان در پی خواهد داشت از این رو باید با استفاده از تمامی ظرفیت های موجود، به این هدف برسیم.

وی اظهار کرد: آذربایجان شرقی یکی از مهم ترین استان های کشور در صنعت شیشه به شمار می رود که فعالیت ۱۰ واحد تولیدی آن، نیمی از شیشه مورد نیاز کشور را تامین می کند.

وی اضافه کرد: تحقق شعار سال، نیازمند این است که اقتصاد استان را قوی تر کنیم، تولید ثروت در استان را بالا ببریم و با جذب سرمایه گذاری و افزایش صادرات، تبریز و آذربایجان شرقی را به جایگاه واقعی آن برسانیم.

پرنیان خاطرنشان کرد: ۱۰ سالی است که سرمایه گذاری در بخش های مختلف در تبریز به دلایل گوناگون ضعیف تر شده که برای جبران آن نیازمند همکاری همه جانبه دستگاه ها و به ویژه رسانه ها هستیم.

وی به توان بالای بخش خصوصی در استان نیز اشاره کرد و گفت: استفاده از ظرفیت های این بخش همواره تبریز و استان را به یکی از مناطق مطرح در اقتصاد و صنعت تبدیل کرده است و باید تلاش کنیم تمام ظرفیت این بخش را در راستای توسعه همه جانبه استان پای کار بیاوریم.

پرنیان افزود: در شعاع ۳۰ کیلومتری تبریز نزدیک به ۴۰ هزار واحد کسب و کار به غیر از اصناف وجود دارد و در تمامی کوی های اطراف این شهر کارگاه های کوچک با توان فنی بالا مشغول فعالیت هستند که با اندکی حمایت و توجه، در رشد و توسعه منطقه بیشتر ایفای نقش خواهند کرد.

وی با بیان اینکه سال گذشته رکورد تولید در واحدهای بزرگ صنعتی استان شکسته شد، گفت: نتیجه افزایش تولید در این واحدها، فعالیت واحدهای قطعه سازی کوچک با تمام توان است و سال گذشته این اتفاق افتاد و قطعه سازان به رغم فعالیت با حداکثر توان، در تامین قطعات مورد نیاز کارخانه های تراکتور، ایدم و چرخشگر، کم آوردند.

وی بر همکاری و هماهنگی بین دستگاهی در راستای توسعه همه جانبه استان به ویژه در بخش صنعت تاکید کرد و از رسانه های استان درخواست کرد تا ظرفیت های موجود را به خوبی تبیین کنند تا رشد تولید و مهار تورم را در استان رقم بزنیم.

۷.۲۱ درصد سهم ارزش افزوده آذربایجان شرقی در اختیار بخش صنعت بوده و ۴۰ درصد از اشتغال استان نیز مربوط به این حوزه است.

آذربایجان شرقی به عنوان یکی از قطب های صنعتی کشور بیش از چهار هزار واحد تولیدی و صنعتی دارد؛ هر چند بخش عمده واحدهای تولیدی و صنعتی استان کوچک مقیاس و متوسط هستند، اما بیش از ۹۵ درصد سرمایه گذاری های این خطه در حوزه تولید توسط بخش خصوصی انجام شده است که در یک اقتصاد رقابتی و به دور از رانت، مزیت بزرگی محسوب می شود.