رییس کانون انجمن های حرف استان آذربایجان شرقی :به کارگران بی مهری شد
رییس کانون انجمن های حرف استان آذربایجان شرقی :به کارگران بی مهری شد

به کارگران بی مهری شد. رییس کانون انجمن های حرف استان آذربایجان شرقی اظهارکرد در پی تصویب یکجانبه دولت در شورایعالی کار درمورد حدافل دستمزدها کمر کارگران شکسته شد.و توان بلندشدن را از دست داد. دکتر حسین یوسفی علوی این بی عدالتی در حق کارگران را محکوم و از مقامات قضایی خواست در این مورد […]

به کارگران بی مهری شد.


رییس کانون انجمن های حرف استان آذربایجان شرقی اظهارکرد در پی تصویب یکجانبه دولت در شورایعالی کار درمورد حدافل دستمزدها کمر کارگران شکسته شد.و توان بلندشدن را از دست داد.
دکتر حسین یوسفی علوی این بی عدالتی در حق کارگران را محکوم و از مقامات قضایی خواست در این مورد تجدید نظرات کلی را بعمل آورند تا در شورایعالی کار دوباره درمورد افزایش دستمزد ها تجدید نظر بدهند.
امروز حال و روزگار کارگران در شرایط بدی قراردارد و کارگران نمیتوانند معیشت روزمره زندگی را بگذرانند.ازیک طرف تورم از یک طرف افزایش نرخ اجاره بها منازل مسکونی و از طرفی افزایش دوباره قیمت کالاها و مهمترازهمه ریزش کارگران اکثرشرکتهای تولیدی و صنعتی دست به دست هم داده تا صدای خردشدن استخوانهای کارگران را بشنوند.
همچنین دکترعلوی بعنوان نایب رییس کانون کارکنان داروخانه های کشور از برکناری تعدادزیادی پرسنل داروخانه های کشور خبرداد و گفت انصاف نیست دران شرایط سخت کرونایی داروخانه ها حداکثراستفاده را از پرسنل بکنند و حالا که مسله کرونا کمی از تب و تاب افتاده بیاید پرسنلش را تعدیل نیرو کند.و این اقدام ناشایست در کشور نمود خوبی نخواهد داشت و وضعیت معیشتی کارکنان داروخانه هارا به مخاطره می اندازد و اگرهمین روال ادامه پیدا کند این امراز طریق کانون کارکنان داروخانه های کشور به مراجع ذیصلاح از جمله وزارت بهداشت و درمان و وزارت کار و انجمن داروسازان ایران منعکس و اقدامات لازم را بعمل خواهیم آورد.
افزایش دستمزدها براساس توافق دو طرفه نمایندگان دولت و نمایندگان کارفرمایان و عدم توجه به نظر نمایندگان کارگران و نهایتا عدم توجه به اصل سه جانبه گرایی در تعیین دستمزدها در شورایعالی کار و همچنین عدم رضایت نمایندگان کارکران وامتنا ازمصوبه مربوطه به دلیل ناهمخوانی افزایش دستمزدها با تورم موجود در کشور و عدم درنظرگرفتن سبد معیشتی کارگران بی مهری آشکاردولت به قشرکارگر میباشد که نمایندگان کارگران درسراسر کشورازاین حق کوتاه نیامده و شکایات خودرا به دیوان عدالت اداری کشور خواهند کرد و از سایر قوای قانونی درخواست تجدید نظردر دستمزدهاراخواهند کرد.
دکترعلوی همچنین بیان کرد مقصراصلی دراین بازی دولت میباشد چرا که کارفرمایان هم دراین شرایط بحرانی کرونایی دچار آسیب شدند پس بهترین راه کمک دولت بود که متاسفانه کوتاهی کرد و دود این بی توجهی هم دروهله اول به چشم دولت خواهد رفت.وقتی ۲۱ درصد حقوق کارگران افزایش می یابد افزایش ۴۰ درصدی خودرو و اجاره خانه ها آیا توهینی به این قشرنیست.امیدوارم که دولت نظارتی برای این افزایش بی رویه که معلوم نیس ریشه اش چیست داشته باشد تا بیش ازاین کمر کارگران را نشکسته و له نکند.