زخمی شدن کشاورز جوان توسط خرس قهوه‌ای در سراب
زخمی شدن کشاورز جوان توسط خرس قهوه‌ای در سراب

زخمی شدن کشاورز جوان توسط خرس قهوه‌ای در سراب رئیس اداره محیط زیست شهرستان سراب از حمله یک قلاده خرس قهوای همراه با ۲ توله اش به یک جوان اهل روستای غرقه این شهرستان و زخمی شدن وی خبر داد. به گزارش تایسیز نیوز سیدقمی با ابراز تاسف از مصدومیت جوان سرابی توسط خرس قهوه‌ای […]

زخمی شدن کشاورز جوان توسط خرس قهوه‌ای در سراب

زخمی شدن کشاورز جوان توسط خرس قهوه‌ای در سراب

رئیس اداره محیط زیست شهرستان سراب از حمله یک قلاده خرس قهوای همراه با ۲ توله اش به یک جوان اهل روستای غرقه این شهرستان و زخمی شدن وی خبر داد.

به گزارش تایسیز نیوز سیدقمی با ابراز تاسف از مصدومیت جوان سرابی توسط خرس قهوه‌ای اظهار کرد: مرد جوانی حین کشاورزی در مزرعه ناگهان مورد حمله خرس قهوای قرار گرفت و از ناحیه شکم و بازو مصدوم شد که بلافاصله فرد مصدوم توسط اهالی منطقه به بیمارستان منتقل شد.

وی ادامه داد: پس از این حادثه ماموران یگان حفاظت اداره محیط زیست شهرستان بلافاصله به محل حادثه اعزام و برای این‌که خرس مذکور خسارت احتمالی مجددی وارد نکند در منطقه مستقر شدند.

سیدقمی افزود: فرد مصدوم نیز در یکی از بیمارستان‌های سراب بستری شد و مداوا و پانسمان‌های اولیه انجام شد که خوشبختانه وضعیت وی رو به بهبود بود و یکی از ماموران یگان حفاظت محیط زیست سراب نیز در کنارش حضور داشت.

وی با بیان اینکه مردم آذربایجان شرقی اعم از افراد بومی و گردشگران که به مناطق خارج شهر می‌روند باید در مواجه با حیوانات وحشی چون خرس ابتدا خونسردی خود را حفظ کرده و به نقطه‌ای مرتفع بروند یادآور شد: افراد مورد هجوم توسط خرس‌های وحشی می‌توانند با ایجاد صدای بلند و تکان دادن لباس حیوان وحشی را ترسانده و از خود دور نگه دارند.

سیدقمی به مردم توصیه کرد به هیچ عنوان به خصوص در مناطقی که زیستگاه و محل گذار حیوانات وحشی است به تنهایی سفر و گردش نکرده و برای اموراتی چون کشاورزی و چرای دام نیز به طور حتم فردی را به همراه خود ببرند.