زندگی ۳۲۰ هزار نفر در حاشیه رودخانه ارس
زندگی ۳۲۰ هزار نفر در حاشیه رودخانه ارس

زندگی ۳۲۰ هزار نفر در حاشیه رودخانه ارس سرپرست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی با اشاره به وجود سدهای خداآفرین و قیزقلعه سی گفت: حدود ۳۲۰ هزار نفر در مسیر و حاشیه رودخانه ارس درگیر بوده و تعداد ۲۱۱ روستا در نوار مرزی مستقر هستند و سازمان اعتبارات لازم را جهت تکمیل سدها و […]

زندگی ۳۲۰ هزار نفر در حاشیه رودخانه ارس

سرپرست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی با اشاره به وجود سدهای خداآفرین و قیزقلعه سی گفت: حدود ۳۲۰ هزار نفر در مسیر و حاشیه رودخانه ارس درگیر بوده و تعداد ۲۱۱ روستا در نوار مرزی مستقر هستند و سازمان اعتبارات لازم را جهت تکمیل سدها و ساماندهی حاشیه رودخانه در نظر گرفته است.

زندگی 320 هزار نفر در حاشیه رودخانه ارس

به گزارش تایسیز نیوز ، حیدر فتح‌زاده امروز در جلسه بررسی مشکلات و چالش‌های پیش روی رودخانه ارس اظهار کرد: استان ما از طریق شهرستان‌های خداآفرین و جلفا ۲۳۵ کیلومتر و اردبیل ۲۳۰ کیلومتر مرز مشترک با کشورهای آذربایجان، ارمنستان و نخجوان دارد.

وی با اشاره به وجود سدهای خداآفرین و قیزقلعه سی افزود: حدود ۳۲۰ هزار نفر در مسیر و حاشیه رودخانه ارس درگیر بوده و تعداد ۲۱۱ روستا در نوار مرزی مستقر هستند و سازمان اعتبارات لازم را جهت تکمیل سدها و ساماندهی حاشیه رودخانه در نظر گرفته است.

فتح‌زاده یادآور شد: ارس پرآب ترین رودخانه دائمی محسوب می شود که از طریق آذربایجان شرقی به دریای خزر می‌ریزد.

سرپرست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی ابراز داشت: قبلا مطالعاتی توسط شرکت آب منطقه ای، علوم پزشکی و سایر دستگاه های مرتبط در ارتباط با رودخانه ارس انجام گرفته اما به نظر می رسد این مطالعات کافی نبوده و تنها توانسته ۵۰ درصد اطلاعات مورد نیاز جهت برنامه ریزی و سیاستگذاری های مقتضی را پوشش دهد.

وی در عین حال خاطرنشان کرد: با دانشگاه های مختلف مذاکره کرده ایم تا مرکز ارس شناسی را دایر کنند و بنده پیشنهاد می کنم انجام مطالعات جامع ارس به دانشگاه تبریز واگذار شود.

در این جلسه که با حضور روسای دانشگاه های مختلف برگزار شد، حضار نظرات خود را در ارتباط با ضرورت و چگونگی انجام مطالعات رودخانه ارس ارائه کردند.