سازمان  قطار شهری بزرگترین مجموعه فنی شهرداری تبریز است که امروز شاهد تغییر و تحول می شود
سازمان  قطار شهری بزرگترین مجموعه فنی شهرداری تبریز است که امروز شاهد تغییر و تحول می شود

شهردار تبریز گفت سازمان قطار شهری ،  بزرگترین مجموعه فنی شهرداری تبریز است که امروز شاهد تغییر و تحول می شود، مترو بزرگترین پروژه عمرانی تبریز بود و هست به همین سبب، اهمیت آن دو چندان شده و بار سنگینی بر دوش  این سازمان قرار دارد. به گزارش تایسیز آذربایجان  ، ایرج شهین باهر ، […]

شهردار تبریز گفت سازمان قطار شهری ،  بزرگترین مجموعه فنی شهرداری تبریز است که امروز شاهد تغییر و تحول می شود، مترو بزرگترین پروژه عمرانی تبریز بود و هست به همین سبب، اهمیت آن دو چندان شده و بار سنگینی بر دوش  این سازمان قرار دارد.
به گزارش تایسیز آذربایجان  ، ایرج شهین باهر ، در آیین تودیع ، معارفه ، تکریم مدیر عامل قطار شهری افزود:امیدواریم خط یک متروی تبریز تا سال جاری تکمیل شود و متروی تبریز باید سال های پیش تکمیل می شد، هزینه تکمیل خط یک ۶۵۰ میلیارد تومان برآورد شده است، تلاش برای تامین  بودجه هستیم زیرا تا زمانی که مترو را به عنوان پاک ترین و سریع ترین حمل و نقل عمومی شهر راه اندازی نکرده ایم انتظار شهر پاک و هوای تمیز نداشته باشیم.

وی تشریح کرد: تا زمانی که پروژه قطار شهری تکمیل شود  از بسیاری پروژه ها صرف نظر  می کنیم ، اگر چهار سال پیش خط یک را به پایان می رساندیم و  یک چهارم هزینه اکنون را صرف می کردیم.

وی با بیان اینکه در حوزه عمرانی تحولی نیاز نیست و بیشتر بحث تامین مالی پروژه مطرح می شود،  تشریح کرد : در تامین مالی پروژه قطار شهری تبریز و حومه سهم شهرداری و دولت نصف نصف می باشد و خوشبختانه شورای اسلامی تبریز در دوره چهارم پروژه را جدی گرفت و ۱۲۰۰ میلیارد تومان برای پروژه تامین شد و به این واسطه سهم شهرداری به دولت ۶۰ به ۴۰ شد.

شهردار تبریز بیان کرد: اصلی ترین نیاز شهری تکمیل پروژه مترو است و امیدوارم در  سال ۹۷ به خط یک به پایان برسد.، در بحث شهرسازی و توسعه شهری  یکی از اصلی ترین شاخصه های توسعه چهارچوب حمل و نقل عمومی است، تکمیل پروژه قطار شهری تبریز شاخص پیشرفته نشان دادن این شهر است پس باید محکم و قطعی پیش برویم.

وی ابراز کرد: محبوبیت مصطفی مولوی مدیر عامل سازمان قطار شهری تبریز و حومه در دستگاه های دولتی استفاده از سرمایه شخصیتی  این فرد بزرگوار فرصت  بزرگی است تا بلکه در سازمان مترو شاهد حرکتی باشیم.