سرانه کتابخوانی هر دانش‌آموز در آذربایجان‌شرقی ۱۱ جلد است
سرانه کتابخوانی هر دانش‌آموز در آذربایجان‌شرقی ۱۱ جلد است

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی با بیان اینکه سرانه کتابخوانی هر دانش آموز در استان یازده جلد است، گفت: در مقایسه با دیگر استان‌ها از این نظر در رتبه اول قرار داریم و تلاش می کنیم کتاب‌ها را از نشر جدید تهیه و در اختیار دانش آموزان قرار دهیم. به گزارش تایسیزنیوز، مسعود سعادتی […]

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی با بیان اینکه سرانه کتابخوانی هر دانش آموز در استان یازده جلد است، گفت: در مقایسه با دیگر استان‌ها از این نظر در رتبه اول قرار داریم و تلاش می کنیم کتاب‌ها را از نشر جدید تهیه و در اختیار دانش آموزان قرار دهیم.

به گزارش تایسیزنیوز، مسعود سعادتی با اعلام این خبر افزود: ۱۱ هزار ۷۶۰ کتابخانه کلاسی در مدارس ابتدایی و ۲ هزار و ۷۱۵ کتابخانه مستقل و غیرمستقل در دوره اول و دوم متوسطه وجود دارد که این تعداد باید ۱۶ هزار و ۱۹۳ مورد افزایش پیدا کند.

وی ادامه داد: در ۷۰ درصد مدارس مقطع ابتدایی استان، کتابخانه های تکمیل شده وجود دارد و در دوره متوسطه اول و دوم نیز بیش از ۹۱ درصد مدارس کتابخانه دارند.

سعادتی با بیان اینکه تجهیز کتابخانه‌های مدارس واقع در مناطق محروم از اولویت های این مجموعه است، گفت: در این راستا سال گذشته ۳۲۰ کتابخانه با صرف چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار در استان تجهیز شد.

وی یکی از راه‌های ترویج کتابخوانی، در دسترس بودن کتاب برای دانش آموزان عنوان کرد و گفت: مرور آمار در حوزه کتاب و کتابخوانی در آموزش و پرورش در بخشی عمده‌ای خوشایند و در بخشی دیگر نیز هشدار دهنده است.

سعادتی همچنین به اجرای برنامه تحول در آموزش و پرورش نیز اشاره کرد و گفت: تنها راه تحول در آموزش و پرورش، عمل به سند تحول و اجرای دقیق آن است.

وی ادامه داد: مهارت تفکر در وجود دانش آموزان، یکی از مهمترین شاخص‌ها در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است و دانش‌آموزان باید برای رسیدن به خلاقیت و حل مسائل در زندگی اجتماعی به این مهم دست پیدا کنند.

امسال ۷۳۳ هزار دانش آموز و ۴۳ هزار معلم در ۶ هزار مدرسه آذربایجان شرقی به فعالیت آموزشی و تربیتی مشغول هستند.

این استان دارای یکهزار و ۲۸۵ مدرسه غیرانتفاعی با ۱۳۰ هزار دانش آموز است.