سرمایه‌گذاری ۴۰ هزار میلیارد تومانی در حوزه گردشگری آذربایجان‌شرقی
سرمایه‌گذاری ۴۰ هزار میلیارد تومانی در حوزه گردشگری آذربایجان‌شرقی

معاون گردشگری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی اعلام کرد: هم اکنون حدود ۴۰ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در حوزه گردشگری این استان در دست انجام است. علیرضا بایرام زاده این حجم سرمایه گذاری در بخش گردشگری و زیرساخت های این بخش در آذربایجان شرقی را بی سابقه خواند و افزود: […]

معاون گردشگری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی اعلام کرد: هم اکنون حدود ۴۰ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در حوزه گردشگری این استان در دست انجام است.

علیرضا بایرام زاده این حجم سرمایه گذاری در بخش گردشگری و زیرساخت های این بخش در آذربایجان شرقی را بی سابقه خواند و افزود: با بهره برداری و اتمام این سرمایه گذاری ها افزون بر یکصد واحد به مراکز اقامتی، خدماتی و زیرساختی گردشگری استان در شهرها، بخش ها و روستاهای هدف گردشگری افزوده می شود و با این اقدام مسیر جذب و جلب گرشگران داخلی و خارجی به منطقه هموارتر خواهد شد.

وی با اشاره به آغاز ساخت تعداد ۳۰ هتل در آذربایجان شرقی، اظهار کرد: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده سالانه قرار است تعداد ۱۰ هتل به مجموعه های اقامتی اسان اضافه شود که استقبال سرمایه گذاران از این حوزه بسیار امیدبخش و امیدوار کننده است.

بایرام زاده با تاکید بر اینکه سرمایه گذاری در بخش گردشگری به خصوص هتل سازی در آذربایجان شرقی به گفتمان عمومی تبدیل شده است، ادامه داد: این استان در بین استان های مختلف کشور بیشترین حجم سرمایه گذاری را به خود اختصاص داده است و این امر نشان دهنده توسعه و رونق این صنعت است که می تواند برای سال های آینده بخش مهمی از مشکلات اقتصادی را رفع کند.

به گفته وی پارسال در بخش گردشگری آذربایجان شرقی طرح هایی با حجم سرمایه گذاری ۷۵۸ میلیارد تومان افتتاح و به بهره برداری رسید که نتیجه این میزان سرمایه گذاری در جریان سفرهای نوروزی و جایگاه هفتم استان در جذب گردشگران مشخص شد.

بایرام زاده به رشد ۱۴ درصدی میزان اقامت مسافران و گردشگران نوروزی در آذربایجان شرقی اشاره کرد و گفت: طبق اسناد و آمارهای رسمی و دقیق ثبت شده طی تعطیلات نوروزی امسال تعداد ۳۲۲ هزار و ۹۲۸ نفر در مراکز اقامتی استان اعم از هتل، هتل آپارتمان، مراکز پذیرایی و اقامتی آموزش و پرورش اسکان یافتند که آمارهای مربوطه از درگاه ملی سفرهای استانی قابل رصد و پیگیری است.
وی اضافه کرد: بر اساس اعلام رسمی وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، آذربایجان شرقی پس از استان های خراسان رضوی، تهران، گیلان، مازندران، اصفهان و فارس در جایگاه هفتم جذب مسافران نوروزی قرار گرفت که این جایگاه با توجه به سنتی بودن گردشگری در استان های دارای رده بالاتر و نیز شرایط آب و هوایی آذربایجان شرقی، قابل توجه است.

بایرام زاده فاصله اندک تعداد مسافران نوروزی آذربایجان شرقی با استان های اصفهان و فارس را نشانه ای از تحرک و گام های رو به جلوی گردشگری این استان نسبت به سال های قبل ارزیابی و اظهار کرد: آمارهای رسمی تردد جاده ای در آذربایجان شرقی با اختصاص حدود ۲۳ میلیون تردد فاصله ۲ میلیونی با اصفهان داشت، این در حالی است که آذربایجان شرقی مقصد گردشگری است اما استان اصفهان جزو مسیرهای عبوری مسافران نوروزی نیز به شمار می رود.

وی ظرفیت مراکز اقامتی رسمی (شبانه) آذربایجان شرقی را ۱۳ هزار تخت اعلام کرد و گفت: این رقم تا ۲۰ هزار تخت نیز قابل افزایش است.

معاون گردشگری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی تعداد هتل های اقامتی این استان را ۸۵ باب اعلام کرد.