سرمایه گذاران چینی آماده گسترش روابط خود با ایران هستند
سرمایه گذاران چینی آماده گسترش روابط خود با ایران هستند

به گزارش تایسیز اذربایجان به نقل ازایرنا،  پروفسور «یان» روز چهارشنبه در دیدار با استاندار آذربایجان شرقی در تبریز اظهار داشت: گروه های مختلفی از سرمایه گذاران شرق چین برای توسعه روابط در حوزه های متعدد به تبریز آمده ایم. وی ادامه داد: امیدواریم همکاری های اقتصادی خود را با آذربایجان شرقی گسترش دهیم. سرپرست گروه […]

به گزارش تایسیز اذربایجان به نقل ازایرنا،  پروفسور «یان» روز چهارشنبه در دیدار با استاندار آذربایجان شرقی در تبریز اظهار داشت: گروه های مختلفی از سرمایه گذاران شرق چین برای توسعه روابط در حوزه های متعدد به تبریز آمده ایم.

وی ادامه داد: امیدواریم همکاری های اقتصادی خود را با آذربایجان شرقی گسترش دهیم.

سرپرست گروه سرمایه گذاری چینی افزود: در حال حاضر در زمینه زیرساخت خط راه آهن تبریز- بستان آباد با این استان همکاری می کنیم.

وی تاکید کرد: با وجود اعمال تحریم ها بر علیه ایران از لحاظ اخلاقی همچنان پایبند قراردادهایی هستیم که با این کشور منعقد کرده ایم.

استاندار آذربایجان شرقی نیز در این دیدار گفت: مذاکرات تجاری بین آذربایجان شرقی و تجار چینی از مدت ها قبل شروع شده و زمینه های همکاری اقتصادی در حوزه های مختلف فراهم است.
مجید خدابخش افزود: خوشبختانه دو کشور چین و ایران روابط سیاسی و اقتصادی خوبی باهم دارند و امیدواریم در شرایط موجود فاز جدیدی بین چین و آذربایجان شرقی ایجاد شود.
وی ادامه داد: گرچه خروج غیرقانونی ترامپ از برجام مشکلاتی ایجاد کرده ولی فرصت خوبی برای تولیدکنندگان، صاحبان علم و حوزه دانش فنی روز برایمان ایجاد شده است.
خدابخش اظهار داشت: کشور چین نیز از طریق افزایش تعرفه های گمرکی با نوعی تحریم مواجه شده است.

وی اضافه کرد: معتقدم در شرایط جدید در حوزه های انتقال دانش فنی روز و سرمایه گذاری، همکاری های خیلی خوبی با هم داشته باشیم.

استاندار آذربایجان شرقی ابراز امیدواری کرد: فعالیت های اجرایی خوبی با هیات سرمایه گذاری چینی که به تبریز آمده شروع کنیم.