سرمایه گذاری ۲۵۰ هزار میلیارد تومانی بخش خصوصی در آذربایجان شرقی
سرمایه گذاری ۲۵۰ هزار میلیارد تومانی بخش خصوصی در آذربایجان شرقی

استاندار خبر داد سرمایه گذاری ۲۵۰ هزار میلیارد تومانی بخش خصوصی در آذربایجان شرقی استاندار آذربایجان شرقی اظهار کرد: بخش خصوصی در دولت سیزدهم ۲۵۰ هزار میلیارد تومان در استان سرمایه گذاری کرده که در تاریخ این خطه بی نظیر است. به گزارش تایسیز نیوز عابدین خرّم در «نشست هم اندیشی مدیران و فعالان بازار […]

استاندار خبر داد

سرمایه گذاری ۲۵۰ هزار میلیارد تومانی بخش خصوصی در آذربایجان شرقی

سرمایه گذاری ۲۵۰ هزار میلیارد تومانی بخش خصوصی در آذربایجان شرقی

استاندار آذربایجان شرقی اظهار کرد: بخش خصوصی در دولت سیزدهم ۲۵۰ هزار میلیارد تومان در استان سرمایه گذاری کرده که در تاریخ این خطه بی نظیر است.

به گزارش تایسیز نیوز عابدین خرّم در «نشست هم اندیشی مدیران و فعالان بازار سرمایه درباره ظرفیت‌های شرکت ملی صنایع مس ایران» در تبریز اظهار کرد: ما یک عقب افتادگی دو دهه‌ای در مس سونگون داشتیم که در دولت سیزدهم گام‌های اساسی برای جبران این عقب ماندگی برداشته شده و بر این اساس مس باید پیشران توسعه استان باشد.

وی ادامه داد: حق مردم استان و جایگاه آن برای برخورداری از دستاوردهای مجتمع مس سونگون خیلی بالاتر است و برای همین امر، همه باید دست به دست دهیم تا با یک نگاه و برنامه ریزی علمی، مسأله مس را در استان حل کنیم.

وی اظهار کرد: بخش های خصوصی، دولتی و مردم سه ضلع توسعه استان تعریف می‌شوند و بر این مبنا همه ظرفیت‌های استان را باید برای حمایت از سرمایه گذاران به کار گیریم.

وی با اشاره اینکه ما مس سونگون را با ارزش افزوده دو درصد در دولت سیزدهم تحویل گرفتیم، گفت: با توجه به حجم بالای سرمایه گذاری‌های انجام شده در مجتمع مس سونگون این ارزش افزوده باید به هشت درصد ارتقا پیدا کند.

خرّم ادامه داد: استان ما از نیروی انسانی ماهر، متخصص و تلاشگر برخوردار است که علم، عمل و تجربه را با همدیگر آمیخته‌اند.

وی با اشاره به اینکه آذربایجان شرقی از نظر موقعیت جغرافیایی و ژئوپولتیکی نیز منحصربه فرد بوده، اظهار کرد: جایگاه تاریخی آن یعنی جاده‌ی ابریشم و بازارهای آن نشان دهنده‌ی این است که آذربایجان شرقی یک استان تاجر خیز و بازرگانی است اما مدتی است که این ویژگی را از دست داده ایم و دوباره باید احیا شود.

وی متذکر شد: اعتماد خوبی بین بخش دولتی و بخش خصوصی در استان برقرار شده و مزیت‌های نسبی استان از قبیل منطقه آزاد ارس، منطقه ویژه اقتصادی سهلان و همسایگی با قفقاز و ترکیه در خدمت سرمایه گذاران و توسعه است.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه شهرک‌های صنعتی تکمیل کننده‌ زنجیر نیستند، گفت: در استان بیش از ۵۰ شهرک صنعتی وجود دارد اما زنجیره تولید کامل نیست که به صورت جدی برای تحقق آن می‌کوشیم.

وی ادامه داد: مجتمع مس سونگون به دنبال تولید ۳۰۰ مگاوات برق است و شرکت‌های صنعتی و تولیدی دیگر استان‌ها نیز برنامه‌های مهمی در زمینه تولید انرژی برق در دست اجرا دارند.

خرّم به روند رو به رشد تولید صنعتی در آذربایجان شرقی در دولت سیزدهم اشاره کرد و گفت: به عنوان نمونه تولید تراکتور از ۲۲ هزار دستگاه به بیش از ۳۴ هزار دستگاه در یک سال افزایش یافته و چهار محصول جدید در آن تولید شده است.

وی در پایان تصریح کرد: در زمینه تسهیل و رفع موانع تولید در خدمت سرمایه گذاران عزیز در آذربایجان شرقی هستیم؛ در حوزه سرمایه ثابت و سرمایه در گردش دستاوردهای خوبی در حوزه تولید و صنعت داشتیم که البته به آن قانع نیستیم و برای افزایش آن در تلاشیم.