سرکنسول: نمایشگاهی از محصولات آذربایجان‌شرقی در قاپان ارمنستان ایجاد شود
سرکنسول: نمایشگاهی از محصولات آذربایجان‌شرقی در قاپان ارمنستان ایجاد شود

سرکنسول ایران در قاپان ارمنستان گفت: برای افزایش تبادلات اقتصادی با ارمنستان باید نمایشگاهی از محصولات ایرانی به خصوص آذربایجان شرقی در شهر قاپان ایجاد شود. مرتضی عابدین ورامین روز چهارشنبه در دیدار با رییس اتاق بازرگانی تبریز افزود: آذربایجان شرقی و تبریز در زمینه تبادلات اقتصادی با ارمنستان از اهمیت و جایگاه ویژه ای […]

سرکنسول ایران در قاپان ارمنستان گفت: برای افزایش تبادلات اقتصادی با ارمنستان باید نمایشگاهی از محصولات ایرانی به خصوص آذربایجان شرقی در شهر قاپان ایجاد شود.

مرتضی عابدین ورامین روز چهارشنبه در دیدار با رییس اتاق بازرگانی تبریز افزود: آذربایجان شرقی و تبریز در زمینه تبادلات اقتصادی با ارمنستان از اهمیت و جایگاه ویژه ای برخوردار است.

وی با تاکید بر حفظ تبادلات اقتصادی و ایجاد جایگاه ویژه برای محصولات این استان در بازار ارمنستان، اظهار کرد: ایجاد چنین نمایشگاهی موجب معرفی و شناساندن ظرفیت ها و قابلیت های تجاری آذربایجان شرقی می شود.

رییس اتاق بازرگانی تبریز نیز در این دیدار با اشاره به آمادگی تجار آذربایجان شرقی برای همکاری با تجار ارمنستان، گفت: ظرفیت های بازرگانی ارمنستان برای مبادلات تجاری با این استان بالاست و نباید از ظرفیت های یاد شده غافل شد.

یونس ژائله، افزود: متاسفانه در سال های گذشته از بسیاری از این ظرفیت های تجاری مناطق مذکور غفلت شده است بر این اساس ۲ طرف باید نسبت به افزایش این ارتباطات تجاری تلاش کنند.

وی با اشاره بر ضرورت ایجاد فروشگاه ایرانی در قاپان ارمنستان، اظهار کرد: این فروشگاه می تواند به نوعی نمایشگاه دائمی از محصولات آذربایجان شرقی در این منطقه تبدیل شود و ظرفیت های اقتصادی این استان را معرفی کند.

ژائله، با بیان اینکه آذربایجان شرقی ظرفیت و قابلیت های زیادی در محصولات صادراتی دارد، ادامه داد: واردات گوشت از ارمنستان از دیگر زمینه های همکاری ۲ جانبه است.

کنسولگری کشورمان در استان سیونیک جمهوری ارمنستان، شهر قاپان، به تازگی در این کشور افتتاح شد.

آذربایجان شرقی در شمال غرب خود و در حاشیه رودخانه مرزی حدود ۳۰ کیلومتری با جمهوری ارمنستان مرز مشترک دارد که راه ورود به اتحادیه و بازار اوراسیاست.