سعید میرزایی هیمالیا نورد تبریزی عازم نپال شد
سعید میرزایی هیمالیا نورد تبریزی عازم نپال شد

مراسم بدرقه هیمالیا نورد تبریزی با حضور خانم سونیا اندیش عضو شورای شهر تبریز ، عظیم قیچی ساز قهرمان کوهنوردی ایران و جمعی از پیشکسوتان و کوه نوردان شهرستان تبریز عصر ۱۴فروردین ۱۴۰۰ در فرودگاه بین المللی تبریز برگزار شد. سعید میرزایی هیمالیا نورد تبریزی عازم نپال شد سعید میرزایی هیمالیانورد تبریزی برای صعود به […]

مراسم بدرقه هیمالیا نورد تبریزی با حضور خانم سونیا اندیش عضو شورای شهر تبریز ، عظیم قیچی ساز قهرمان کوهنوردی ایران و جمعی از پیشکسوتان و کوه نوردان شهرستان تبریز عصر ۱۴فروردین ۱۴۰۰ در فرودگاه بین المللی تبریز برگزار شد.

سعید میرزایی هیمالیا نورد تبریزی عازم نپال شد

سعید میرزایی هیمالیانورد تبریزی برای صعود به هفتمین قله مرتفع جهان عازم نپال شد.

به گزارش روابط عمومی هیات کوهنوردی و صعود های ورزشی شهرستان تبریز، رحمان بیگی رئیس هیات کوهنوردی شهرستان تبریز از اعزام میرزایی هیمالیا نورد تبریزی به سومین صعود بدون اکسیژن به قله ۸۱۶۷ متری دائولاگری خبر داد و گفت: این اعزام بیش از ۵۰ روز طول خواهد کشید و لازم به ذکر است از جمله قله های خطرناک دنیا محسوب می شود.
میرزایی با تقدیر از حمایت های خانم سونیا اندیش عضو شورای اسلامی شهر تبریز در خصوص جذب اسپانسر گفت: اگر حمایت های خانم اندیش نبود قطع به یقین اعزام به چنین قله هایی به لحاظ بالا بودن هزینه های صعود امکان پذیر نمی شد که امیدوارم چنین فعالیت هایی باعث فرهنگ سازی بین مدیران، ورزشکاران و برند های مطرح انجام گیرد، چرا که با جذب اسپانسر و اعزام ورزشکاران به سایر کشور نه تنها باعث حمایت از ورزشکاران می شود بلکه پرچم کشور عزیزمان در سراسر دنیا به اهتزاز در می آید.
بیگی افزود: شرکت پتروشیمی هگمتانه به عنوان اسپانسر اصلی و همچنین برند های ورزشی از جمله تولیدی کفش کوهسار، فروشگاه کبود اسپورت و شرکت کایلاس چین برند تجهیزات حرفه ای کوهنوردی که سعید میرزایی را به عنوان ورزشکار ایرانی در سال ۲۰۲۱ انتخاب کرده، از جمله برندهایی هستند که میرزایی را در این صعود حمایت می کنند.
سعید میرزایی تاکنون به ۴ قله بالای ۷۰۰۰ متر از جمله خان تانگری، لنین در قرقیزستان و کورژن ویسکایا و کومونیسم در تاجیکستان و همچنین ۲ قله بالای ۸۰۰۰ متر لوتسه و ماناسلو بدون اکسیژن صعود کرده است که این سومین صعود وی به قله بالای ۸۰۰۰ متری بدون اکسیژن می باشد.
رحمان بیگی در آخر از حمایت های سرکار خانم اندیش در خصوص جذب اسپانسر مالی و همچنین اداره کل ورزش و‌جوانان استان آذربایجان شرقی و شهرستان تبریز تقدیر و تشکر نمود.