سفر عملیاتی و اجرایی تیم اقتصادی آذربایجان شرقی به ارمنستان
سفر عملیاتی و اجرایی تیم اقتصادی آذربایجان شرقی به ارمنستان

‍ به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد ارس، عابدین خرم در نخستین برنامه سفر خود به جمهوری ارمنستان، به همراه مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس و سایر اعضای هیأت اقتصادی و تجاری استان، با سفیر جمهوری اسلامی ایران در ایروان دیدار و گفت‌وگو کرد. استاندار آذربایجان شرقی در این دیدار با […]

‍ به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد ارس، عابدین خرم در نخستین برنامه سفر خود به جمهوری ارمنستان، به همراه مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس و سایر اعضای هیأت اقتصادی و تجاری استان، با سفیر جمهوری اسلامی ایران در ایروان دیدار و گفت‌وگو کرد.

استاندار آذربایجان شرقی در این دیدار با اشاره به ترکیب هیأت اعزامی از استان، گفت: تلاش کردیم تا این هیأت یک مجموعه کاربردی، عملیاتی و اجرایی باشد نه یک جمع تشریفاتی و بتوانیم در این سفر به نتایج مثبت و قابل قبولی برسیم.

وی افزود: در این سفر، مسئولان دستگاه‌های مهم و اثرگذار استان در حوزه‌های مختلف حضور دارند و می‌توانند درخصوص زمینه‌های همکاری با ارمنستان، مسائل موجود را به دستگاه‌های ملی انتقال دهند.

خرّم خاطرنشان کرد: از میان فعالان بخش خصوصی هم کسانی که علاقمند و آماده همکاری با همسایه شمالی کشورمان بودند و همچنین یک شناخت نسبی و نگاه مثبت به همکاری با این کشور داشتند در ترکیب هیأت حضور دارند.

استاندار آذربایجان شرقی تأکید کرد: در مجموع تلاش ما این است که این سفر، یک سفر عملیاتی و اجرایی باشد نه یک سفر تشریفاتی و در این زمینه نیازمند همراهی و همکاری سفارت کشورمان هستیم تا یک چشم‌انداز مثبت از آینده روابط را ترسیم کرده و نگرانی‌ها و دغدغه‌های فعالان بخش خصوصی برای حضور در این کشور را برطرف کنند.

عباس بدخشان ظهوری، سفیر جمهوری اسلامی ایران در ایروان هم در این دیدار با ابراز خرسندی از سفر هیأت اقتصادی و تجاری آذربایجان شرقی به ارمنستان، از آمادگی سفارت کشورمان برای همکاری با فعالان بخش خصوصی و رفع موانع فعالیت سرمایه‌گذاران و صادرکنندگان استان در این کشور خبر داد.