سهم ناچیز ایران از گردش مالی دو‌هزار میلیارد دلاری صنایع خلاق جهان/ فروش ۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومانی در نمایشگاه کتاب تبریز
سهم ناچیز ایران از گردش مالی دو‌هزار میلیارد دلاری صنایع خلاق جهان/ فروش ۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومانی در نمایشگاه کتاب تبریز

به گزارش تایسیز اذربایجان  محمد محمدپور در آئین گشایش سومین آرت اکسپوی تبریز در هتل کایا لاله پارک افزود: فروش آثار هنری تبریز که برای سومین سال متوالی در حال برگزاری است زمینه توسعه و تبادلات فرهنگی بیش از پیش گذشته در تبریز را فراهم می آورد. وی ادامه داد: امروز فعالان عرصه هنری استان شاهد […]

به گزارش تایسیز اذربایجان  محمد محمدپور در آئین گشایش سومین آرت اکسپوی تبریز در هتل کایا لاله پارک افزود: فروش آثار هنری تبریز که برای سومین سال متوالی در حال برگزاری است زمینه توسعه و تبادلات فرهنگی بیش از پیش گذشته در تبریز را فراهم می آورد.

وی ادامه داد: امروز فعالان عرصه هنری استان شاهد گامی دیگر در عرصه گسترش فرهنگ استان هستند، برگزاری نمایشگاه و فروش آثار هنری هنرمندان کشور در مجموعه ای فاخر که سرمایه گذاران آن هم دغدغه فرهنگی دارند، بسیار ارزشمند و قابل تقدیر است.

محمدپور با اشاره به ظرفیت های فراوان کشور و استان در عرصه های مختلف هنری اذعان داشت: ما بسیاری از فرصت ها را از دست دادیم اینکه گذشته بسایر پر افتخاری داشته ایم در حال حاضر هیچ ارزش افزوده ای برایمان ایجاد نمی کند بلکه با اتکا به آن دیرینه درخشان باید زمینه سازی حرکت های نو و اثرگذار باشیم.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: هنرمندان امروزمان هیچ چیزی از گذشتگان مان کم ندارند بلکه زمینه بروز این ظرفیت ها فراهم نمی شود، برگزاری آرت اکسپوی تبریز فرصتی مغتنم برای نمایش این ظرفیت ها است.

این مقام مسئول اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی در ادامه با اشاره به میزان گردش مالی حاصل از تولید و تجارت صنایع خلاق در جهان از جمله صنایع دستی و هنری اظهار داشت: در حال حاضر این رقم بالغ بر دو هزار میلیارد دلار است که متاسفانه سهم کشورمان از این رقم نزدیک صفر است.

محمدپور تاکید کرد: طرح ها و برنامه هایمان باید به گونه ای باشد که بتوانیم این ظرفیت های باالقوه را نمایش دهیم تا زمینه شکوفایی آنها فراهم شود.

وی یکی از ویژگی های اکسپوی هنری تبریز را افزایش اعتماد به نفس در نزد هنرمندان خواند و اظهار داشت: این ویژگی که بخش خصوصی با اعتماد به نفسی وصف ناشدنی گام در مسیر ظرفیت سازی برای هنرمندان پیش گذاشته است بسیار ارزشمند است.

وی ادامه داد: بنده مطمئنم با تداوم برگزاری آرت اکسپوی تبریز مردم هنردوست تبریز بیش از پیش سراغ هنرمندان و آثار آنان خواهند آمد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در ادامه به برگزاری موفق نمایشگاه کتاب تبریز اشاره کرد و گفت: امسال با وجود شرایط اقتصادی خاص پیش بینی می شد استقبال مردم از نمایشگاه کتاب تبریز نسبت به دوره قبل با کاهش مواجه شود که خوشبختانه این چنین نشد و رکوردی بالغ بر هشت میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان فروش را زد.

وی ادامه داد: این رقم نشان می دهد که سهم کتاب در سبد هزینه خانوارهای استان در حال افزایش است.

محمد پور اکسپوی تبریز را زمینه ساز چشم انداز توسعه فرهنگی استان خواند و افزود:برگزاری این نمایشگاه فروش آثار هنری  می تواند چشم اندازی برای توسعه فرهنگی استان و تبدیل فرهنگ به منبع سرشار اقتصادی باشد.

گزارش نصر می افزاید؛ سومین “آرت اکسپو” تبریز (فروش آثار هنرمندان آذربایجانی) در طبقه چهارده هتل کایا لاله پارک از ۲۴ لغایت ۲۸ آبان ماه برای بازدید عموم آماده است.