سهم ۴۰ درصدی آذربایجان شرقی از صادرات ایران به ارمنستان
سهم ۴۰ درصدی آذربایجان شرقی از صادرات ایران به ارمنستان

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت: در ۹ ماهه امسال بیش از ۴۰ درصد صادرات کشور به ارمنستان مربوط به این استان است. صابر پرنیان در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به کسب رتبه نخست استان در زمینه صادرات به ارمنستان افزود: در این مدت ۳۰۴ میلیون دلار از کشور به ارمنستان […]

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت: در ۹ ماهه امسال بیش از ۴۰ درصد صادرات کشور به ارمنستان مربوط به این استان است.

صابر پرنیان در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به کسب رتبه نخست استان در زمینه صادرات به ارمنستان افزود: در این مدت ۳۰۴ میلیون دلار از کشور به ارمنستان صادرات انجام شده که ۱۲۵ میلیون دلار مربوط به آذربایجان شرقی بوده است.

وی با بیان این که ارمنستان دروازه ورود به کشورهای منطقه اوراسیا است، اظهار کرد: وزن صادرات آذربایجان شرقی به کشور ارمنستان در ۹ ماهه نخست امسال ۷۰۲ هزار تن بوده است.

پرنیان گفت: عمده گروه های صادراتی استان به کشور ارمنستان شامل محصولات قیر، صنایع معدنی فلزی، آبزیان، محصولات شیمیایی و همچنین میوه و تره‌بار و خشکبار بوده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با اشاره به اهمیت توسعه تجارت خارجی استان در رشد و شکوفایی اقتصادی افزود: این موفقیت تجاری یکی از پیامدهای سفر اخیر هیات اقتصادی استان به ریاست استاندار آذربایجان شرقی به کشور ارمنستان است.

پایانه مرزی نوردوز در آذربایجان شرقی مهمترین مرز گمرکی کشورمان با ارمنستان است.