سه دستاورد شرکت گاز آذربایجان شرقی در آستانه ثبت اختراع است
سه دستاورد شرکت گاز آذربایجان شرقی در آستانه ثبت اختراع است

مدیر عامل شرکت گاز استان آذربایجان شرقی با بیان اینکه این شرکت موفق به کسب دستاوردهای مهمی در حوزه پژوهشی شده است، گفت: سه دستاورد صنعتی و دانش بنیان و انتشار هفت مقاله در نشریات و کنفرانس های معتبر داخلی و بین المللی در حوزه صنعت گاز از موفقیت‌های سال جاری است. نادر کمالی روز […]

مدیر عامل شرکت گاز استان آذربایجان شرقی با بیان اینکه این شرکت موفق به کسب دستاوردهای مهمی در حوزه پژوهشی شده است، گفت: سه دستاورد صنعتی و دانش بنیان و انتشار هفت مقاله در نشریات و کنفرانس های معتبر داخلی و بین المللی در حوزه صنعت گاز از موفقیت‌های سال جاری است.

نادر کمالی روز چهارشنبه در نشست شورای پژوهش این شرکت، به طراحی و ساخت دستگاه انشعاب گیری گرم از لوله های پلی اتیلنی، بومی سازی، دستیابی به دانش فنی و ساخت نمونه اولیه یک دستگاه در زمینه بهره برداری و تعمیرات در حوزه توزیع گاز و دستیابی به دانش فنی یک محصول دانش بنیان در زمینه کنترل آلایندگی زیست محیطی ناشی از فرآیندهای توزیع گاز اشاره کرد که برای ثبت اختراع آنها اقدام شده است.

وی با اشاره به اهمیت تحقیق و پژوهش اظهار داشت: پژوهش موتور محرک پیشرفت و توسعه پایدار در هر مجموعه و سازمانی بوده و زمینه ارتقای دانش کارکنان و اجرای فرآیندهای سازمانی منطبق بر تغییرات تکنولوژی و استانداردهای روز را فراهم می سازد.

کمالی ادامه داد: امسال با برگزاری ۱۵ جلسه شورای پژوهش و بررسی بیش از ۵۰ موضوع پژوهشی، ۱۸ پروژه تعریف، اجرا و راهبری شده و ۱۰ پایان نامه تحصیلات تکمیلی متناسب با نیازهای پژوهشی مورد حمایت شرکت گاز قرار گرفته است.

مدیرعامل شرکت گاز استان به ارتباط تنگاتنگ صنعت گاز با دانشگاه ها و مراکز علمی استان اشاره و خاطرنشان کرد: امسال با برگزاری نشست مشترک با دانشگاه های صنعتی سهند، آزاد اسلامی تبریز و پارک علم و فناوری، راهکارهای توسعه و گسترش تعاملات فیمابین از طریق انعقاد تفاهم نامه های همکاری بررسی شده است.