سود و درآمد زایی می چربد بر حس و تعلق مکانی!؟
سود و درآمد زایی می چربد بر حس و تعلق مکانی!؟

‍ 🛑 سود و درآمد زایی می چربد بر حس و تعلق مکانی!؟ درآمد زایی و سود حاصل از #تراکم _فروشي در طی سالیان گذشته باعث شده است که شهرداری ها و تولیدکنندگان مسکن به عنوان سهل الوصول ترین آلترناتیو به سمت و سوق آن تمایل پیدا کنند گاه این تمایل چون غده سرطانی در […]

‍ 🛑 سود و درآمد زایی می چربد بر حس و تعلق مکانی!؟

درآمد زایی و سود حاصل از #تراکم _فروشي در طی سالیان گذشته باعث شده است که شهرداری ها و تولیدکنندگان مسکن به عنوان سهل الوصول ترین آلترناتیو به سمت و سوق آن تمایل پیدا کنند گاه این تمایل چون غده سرطانی در جوار #مقبره_الشعرا قد علم کرده است ، گاه در داخل بافت های تاریخی و گاها هم در دل کوی ایتالیایی ها ، آنچه اعیان است مشتق معادلات این ساخت و سازها دارای شیب صعودی توجیه پذیری بوده که باعث میشود هم فروشنده و هم خریدار تراکم و فضای موجود راضی از سر میز معامله برخیزند.محله ایتالیایی ها در کوی منظریه به جهت معماري و طرح تفکیکی منحصر بفردش دارای فضاهای باز چشم نواز و دارای حس مکان خاصی است که امروزه هر از گاهی یکی از این بناها و قطعات تبدیل به ساختمان های بی روح همانند دیگر ساخت و سازهای صنعتی شده شهری میشود . آنچه اعیان است منسوخ شدن تعلق خاطر و #هویت مکانی این محله است که بایستی بر آن چاره ای جویید که از بین بردن آن بر سود حاصله بر دو طرف معامله نچربد.سوال اینست که چرا بجای #برندسازی حتی بصورت لکه ای در دل کهن شهر #تبریز چنین ارزان داشته ها را حراج میکنیم؟مقصر هرکه باشد ؛ کمیسیون ماده پنج، شهرداری ، شورای عالی معماری شهرسازی ، مالکین یا هر شخص حقیقی یا حقوقی دیگر ، می بایست چنین تفکری را بنیادینه کنیم که آنچه دارای ارزش معنوی ، بصری ، زیست محیطی ، تاریخی و دارای حس مکان و هویت منحصر بفرد است اصلا قابل تفکر بر معامله اش نیست چه برسد قیمتی بر آن تعیین کرد.