سومین جشنواره موسیقی فجر آذربایجان شرقی به کار خود پایان داد
سومین جشنواره موسیقی فجر آذربایجان شرقی به کار خود پایان داد

سومین جشنواره موسیقی فجر آذربایجان شرقی به کار خود پایان داد تایسیزنیوز- سومین جشنواره موسیقی فجر آذربایجان شرقی با تجلیل از پیشکسوتان این عرصه به کار خود پایان داد. به گزارش تایسیز نیوز، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی عصر جمعه در مراسم اختتامیه این جشنواره که در سینما ناجی تبریز برگزار شد، […]

سومین جشنواره موسیقی فجر آذربایجان شرقی به کار خود پایان داد

تایسیزنیوز- سومین جشنواره موسیقی فجر آذربایجان شرقی با تجلیل از پیشکسوتان این عرصه به کار خود پایان داد.

به گزارش تایسیز نیوز، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی عصر جمعه در مراسم اختتامیه این جشنواره که در سینما ناجی تبریز برگزار شد، گفت: در این مدت ۴۵۰ هنرمند شاخص عرصه موسیقی استان در بخش‌های مختلف آثار ماندگار هنری آفریدند.

سیدمحمدحسین بلاغی با بیان اینکه تبریز محور تمدنی و عرصه کنش فرهنگی کشور است و باید فرهنگ و هنر آن را حفظ کنیم افزود: هنری که مبتنی بر صداقت و فطرت فضایل انسانی باشد همان هنر انقلابی است و اگر درست ارائه شود بسیاری از آسیب‌ها را در این حوزه از بین خواهد برد.

وی خاطر نشان کرد: به طور متوسط میزان مخاطبان فرهنگی استان ۸۰ درصد نسبت به ۲ سال گذشته افزایش داشته است در حوزه‌های نمایشی، موسیقی و کتاب نیز شاهد افزایش‌هایی بودیم که نشانگر فعال بودن هنرمندان این عرصه است و به تقویت هنر به وسیله هسته‌های مردمی رسیده ایم.

سومین جشنواره موسیقی فجر آذربایجان شرقی همزمان با سی و نهمین جشنواره موسیقی فجر کشور با ۵۷ اجرا توسط ۴۵۰ هنرمند در ۱۵ شهرستان استان به مدت پنج روز برگزار شد.

در مراسم اختتامیه این جشنواره از استاد آیت قنبری، استاد وارطان واهرامیان و استاد وحید گل بوستانی به عنوان پیشکسوتان موسیقی استان قدردانی شد.

عاشیق آیت قنبری متولد سال ۱۳۴۵ در شهرستان کلیبر بوده و از ۱۲ سالگی علاقه‌ی شدیدی به موسیقی داشته و در جَوار اساتیدی چون عاشیق عیسی دَشَند، استاد حسین اسدی، استاد رسول قربانی و استاد عوض عبادپور به مدت ۱۰ سال آموزش دیده و سپس شروع به فعالیت عاشیقی کرده است.

وی از سال ۱۳۶۷ گروه هنری اِئل سون را تاسیس و در جشنواره‌های ایام فجر، هفته دفاع مقدس و همچنین جشنواره‌های کشوری و بین‌المللی شرکت نموده است.

وی داوری چندین جشنواره را برعهده داشته و دبیر اجرایی جشنواره عاشیقلار بوده است.

وارطان واهرامیان در سال ۱۳۳۴ در شهر تبریز متولد شد. او بعد از پایان تحصیلات در زادگاهش، موسیقی را در رشته هارمونی و ارکستراسیون نزد اساتیدی چون دکتر حسن زندباف و دکتر تقی مسعودیه فرا گرفته و سپس با سفرهای متعدد به ارمنستان به صورت حضوری و مکاتبه ای به مدت دو سال نزد اساتیدی چون پروفسور سرگئی آقاجانیان و پروفسور استپان شاکاریان، تحصیلات خود را تکمیل کرده است.

واهرامیان عضو انجمن موسیقی استان بوده و بیش از ۴۳ سال است که رهبری گروه کر کلیساهای ارامنه تبریز را داراست.

وحید گل بوستانی نیز در خانواده‌ای هنرمند متولد شده و مقدمات موسیقی را نزد برادران خود آموخت. وی در محضر استادانی چون جهانگیر ملک به تکمیل آموخته های خود پرداخته و مدارج ترقی را با استعداد خاص خود در همنوازی طی کرد.

گل بوستانی در چندین جشنواره ایرانی و بین المللی شرکت کرده و چندین بار مقام اول را کسب نموده است. او با گروه های شاخص تبریز همکاری کرده و کنسرت‌های متعددی با گروه رودکی، صنم، چاووش و غیره اجرا کرده است.