سومین روز یورش به جنین؛ شمار شهدا به ۱۱ نفر رسید
سومین روز یورش به جنین؛ شمار شهدا به ۱۱ نفر رسید

در سومین روز تجاوز مشترک شاباک و نظامیان اسرائیلی به شهر جنین در کرانه باختری و تخریب زیرساخت‌های آن، ۲ فلسطینی دیگر به شهادت رسیدند. به گزارش تایسیزنیوز، وزارت بهداشت فلسطین پنجشنبه ۱۴ دسامبر اعلام کرد که در جریان سومین روز متوالی عملیات نظامی رژیم صهیونیستی در جنین، دو فلسطینی شهید و سه نفر دیگر […]

در سومین روز تجاوز مشترک شاباک و نظامیان اسرائیلی به شهر جنین در کرانه باختری و تخریب زیرساخت‌های آن، ۲ فلسطینی دیگر به شهادت رسیدند.

به گزارش تایسیزنیوز، وزارت بهداشت فلسطین پنجشنبه ۱۴ دسامبر اعلام کرد که در جریان سومین روز متوالی عملیات نظامی رژیم صهیونیستی در جنین، دو فلسطینی شهید و سه نفر دیگر زخمی شدند و به این ترتیب شمار شهدای تجاوز صهیونیست‌ها به جنین به ۱۱ شهید رسید.

خبرگزاری وفا فلسطین شمار زخمی‌ها در بمباران محله «الشرقی» در جنین را ۱۰ نفر اعلام کرد و گزارش داد که نظامیان اسرائیلی یکی از منازل مسکونی را در خیابان «مهیوب» در نزدیکی اردوگاه جنین ویران کردند.

نظامیان اسرائیلی همچنین، با بیل‌های مکانیکی نظامی، زیرساخت‌های ورودی شهرک «السیله الحارثیه» در غرب جنین را ویران کردند.

پهپادی اسرائیلی نیز یک منزل را در اردوگاه جنین هدف قرار دادند و به نظامیان اشغالگر به چندین مسجد یورش بردند و در اقدامی تحریک‌آمیز از بلندگوهای این مساجد، آهنگ پخش کردند. کاری که موجب وقوع درگیری خشونت‌بار میان نظامیان و ساکنان اردوگاه شد و در مقابل فلسطینی‌ها نیز از بلندگوهای برخی مساجد صدای الله اکبر پخش کردند. 

باشگاه اسیر فلسطینی نیز گزارش داد که از زمان آغاز عملیات نظامی اسرائیل در اردوگاه جنین از روز سه‌شنبه گذشته تا به امروز، بیش از ۵۰۰ نفر دستگیر شده‌اند و بسیاری از آنها پس از بازجویی در پادگان «سالم» آزاد شدند اما هنوز شماری از آنها تحت بازداشت هستند که شمار دقیقشان مشخص نیست و در عین حال اشغالگران همچنان در حال بازداشت شهروندان فلسطینی هستند. 

این در حالی است که اشغالگران، صبح امروز به شهرک‌های جماعین و عزموط را در استان نابلس، شهر بیت‌لحم و شهرک بیت‌فجار و اطراف اردوگاه قلندیا در شمال قدس اشغالی و نیز شهرهای اریحا و به طور مشخص اردوگاه عین السلطان نیز یورش بردند.